Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke 3COM router på nett


Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en 3COM OfficeConnect Wirless 11g Cable/DSL Gateway for å kunne gå på internett trådløst i leiligheten. Jeg klarer å koble datamaskinen til det trådløse nettet, men det virker som om jeg ikke får selve routeren til å koble til internett.

 

Modemet (fra telenor) er uten router funksjon, etter det jeg har skjønt. Har fulgt instruksjonene, men får det ikke til. Noen som har noen tips?

 

Klarer forresten ikke å gå på internett selv om jeg kobler til routeren med en ethernet kabel (det går fint hvis jeg kobler direkte i modemet).

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

påloggin din på pc er en !modem! forbindelse.som du må trykke koble til vær gang du skal på net.

men mye enklere å fikse modemet slik at det ordner det selv

 

 

Du skal bare konfig. modemet ditt og legge inn [email protected] og evnt passord.

 

Du kan vel kanskje bruke ie for dette ...vet ikke helt hva ip adressen til modemet ditt er.... kan det være 10.0.0.254? evnt passord til modemet er kanskje brukernavn:admin

Password: password.

 

og etter du har gjort dette vil modemet logge seg på net...den fikser det selv... høyst sannsynlig legger oppkoblingen seg som "lokal tilkobling"..

Endret av Rhulken
Lenke til kommentar

Rhulken, jeg klarer å komme på nett når jeg kobler direkte i modemet, så det er nok ikke der problemet ligger. Det er routeren som ikke vil koble seg på, selv om jeg har lagt inn brukernavn og passord som er oppgitt av telenor. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Føler at jeg har prøvd alt...

 

Ingen som har noen flere tips?

Lenke til kommentar

Jeg har selv satt opp en slik trådløs ruter uten problemer.

 

Med Telenor er det viktigste at du velger PPPoE.

 

Brukernavnet skal være <brukerid>@online.no

Til slutt legger du inn passordet ditt.

 

Er du sikker på at du har et rent modem og ikke en ruter fra Telenor? Hvilket modem har du?

 

Dersom det er en ruter, så setter du ruteren i bridge-modus.

 

Se her for hvordan sette opp ruter/bridge:

 

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...yr-telenor.html

 

 

-xhilerate-

Endret av xhilerate
Lenke til kommentar

Vel, dere er litt på villspor gutter.

 

Det hadde hjulpet om du hadde sagt hva modemet ditt fra telenor heter, men gangen i det er dette.

 

1. Modemet programmeres til å koble seg opp mot internett med ppoe og passord osv.

2. Routeren din må programmeres til å bruke modemet som gateway ved å legge inn ip-adressen til modemet ditt i denne.

3. Routeren din settes opp til å være DHCP-server mot de trådløse enhetene dine slik at disse får tildelt en ip-adresse samt ip-adressen til routeren din som gateway.

 

Når disse tre tingene er i orden, er du på nett.

Endret av Authority
Lenke til kommentar

Bortsett fra punkt 2 fulgte jeg oppskriften til Authority. Etter å ha plagdes en god del kjørte jeg CD fra Telenor, regner med at modemet da ble satt opp med brukernavn og passord. Routeren satt jeg opp med "ISP provides configuration dynamically (via DHCP)" (altså ikke noe brukernavn og passord (hadde akkurat testet den hjemme hos meg hvor jeg har Kabel-TV)). Husker jeg rett så var serienummeret til modemet MBTN624PB.. altså ikke et routermodem, eller? 3com-routeren oppgraderte jeg til siste firmware (den var ganske gammel den som lå på den) som det aller første jeg gjorde.

Lenke til kommentar

Hmmm kanskje du må ha den fysiske adressen til modemet

 

lingner gjerne på 00 03 4F etc

 

Denne må du sette inn i instillingene dine slik at kun du har tilgang på nettverket nesten som et passord kan man si.... dette er på sikkerthets innstillingene på modemet....er vant til å gjøre sånne ting via telnet jeg da... men hvis du har kryptering er jo dette en sikkerhet til... blir vel også kalt mac adresse... men er vanskelig egentlig å hjelpe deg med dette uten å se det foran meg hehe

 

det her er vel ikke noe modem du har fått fra telenor??

 

eller har du et modem fra telenor som du kobler til den trådløse ruteren(nesten som en switch?) som igjen blir koblet til din maskin??

 

da evnt. regner jeg med at det første modemet er satt opp som router?? bør helst være det..... hmmmm

 

klarer ikke helt å se det for meg det her....http://forum.hardware.no/style_images/1/icon2.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...