Gå til innhold

Abit NF7s(2.0) - chipset vifte


Star

Anbefalte innlegg

Har noen andre problemer med dårlig chipset vifte på sitt Abit Nf7-s 2.0?

Evnt noen tips til hva jeg kan gjøre med problemet?

Har søkt etter emnet men finner ingenting...

Abit svarer ikke på mail...

 

Anyone?

Må jeg kjøpe ny, evnt. hvor dyre er disse?

( Har tre korter hvor alle viftene er like dårlige )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte uten vifte i 7-8 mnd og det gikk fint...Fant en kjøleribbe jeg hadde liggende og satte på den og den funker også bra...Råder deg til og kjøpe en kjøleribbe isteden for vifte for da slipper du jo også litt viftestøy...De koster heller ikke mye....Fra 50,-nkr og oppover....

 

 

Uff...ble litt rotete men du skjønner det hvis du vill.... ;)

Lenke til kommentar

Har selv to NF7-S v2 HK, på det ene bruker jeg denne, og på det andre er kontakten til vifta trukket ut. Har fungert i over 1 år nå. Men nå er det også ganske god luftgjennomstrømmning i dette kabinettet.

 

Edit. Noen kom før meg på denne, men vil også tilføye at denne chipen har en langt fra plan overflate. Vet at enkelte som overklokker dette kortet mye har måttet planslipt den før man monterte kjølreren.

Endret av ?
Lenke til kommentar

Ganske enkelt! Kjøp en kjøleribbe istedet. Bare å montere (jeg ville tatt ut HK og lagt på ny kjølepasta, men det er ikke noe krav) istedet for vifta. Bruker den selv og den holder samme temp som medfølgende vifte...

 

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27259

 

Til 40kr er dette et scoop! Helt lydløs... ;)

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar
Ellers kan jeg annbefale denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX159A

Var litt i tvil på bare en kjøleribbe uten vifte når jeg skal øke vcoren på brikkesettet.

Den der var jo ekkelt dyr, har den zalman saken på ene av mine nf7s v2 og kan tempen er lavere enn med den orginale piss vifta. Målt med en tempsensor på viftestyringa. 33med zalman og 37 med orginalvifta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...