Gå til innhold

Erfaringer med ef 35-350 L?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Vurderer sterkt å kjøpe dette objektivet som mitt allround-alternativ. Jeg vet det er stort og tungt, men jeg er lei av å bytte objektiv for en hver anledning. Kommer til å supplere med et enkelt vidvinkelobjektiv. Noen som har svært dårlige erfaringer med 35-350? Eller gode?

 

mvh

Andris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Siden ingen andre har svart deg, drister jeg meg til det selv om jeg ikke har erfaring med dette objektivet. Men jeg vurderte å kjøpe det en gang, og da fikk jeg det rådet at det var lite egnet til digitale speilreflekskameraer fordi zoomen er av "push-pull" typen. Grunnen til at dette ikke skulle være ideelt, var at lufttrykket som oppstod ved zooming kunne føre til støv i kameraet (bildebrikka). Ikke veit jeg, men det var nå det jeg fikk høre.

 

Dessuten er vel ikke et 10xzoom-objektiv det beste optisk heller. Zoom betyr alltid kompromisser, og 10xzoom betyr antakeligvis enda større kompromisser. For fotojournalister er nok dette et greit objektiv, men hvis du har tid til å skifte, kunne kanskje oppsettet Canon EF 24-105 4L IS (kommer i oktober) og Canon EF 100-400 L IS (forresten også push-pull) være noe? I tillegg kunne du hatt Canon EF-s 10-22mm.

 

Tor

Endret av eito
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har brukt dette objektivet siden i mars,på en eos 350d,og er veldig fornøyd.I starten var det uvant med skyvezoom,men skarphet og kontrast holder i massevis,dessuten er nærgrensen god,ved 135mm får man 0,4 x forstørrelse med 1,6 x crop.Har aldri hatt problemer med støv på brikken.

Lenke til kommentar

Det med støv på bildebrikken tror jeg er tull. Canon har jo skyvezoom på det nye 28-300 og 100-400, så hvis det hadde vært et problem på 35-350 tror jeg ikke de hadde benyttet det.

 

Jeg har nå kjøpt 35-350 og er meget fornøyd med alt bortsett fra størrelsen. Jeg kjøpte det jo nytt til bruktpris og objektivet er helt perfekt. Bildekvalitet er bedre enn noen av canons ikke-L objektiver. Jeg hadde tidligere 85/1.8 - objektivet og synes bildekvaliteten kan samenlignes med denne.

 

Jeg vurderer likevel å selge 35-350. Den viste seg å være litt for tung for kona, og det blir jo dumt når det skal tas bilder av unga når jeg ikke er hjemme. Ligger på foto.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...