Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc som liker og restarte seg...


Anbefalte innlegg

Okei...

Typisk at når jeg endelig har stressa med å få til den nye hardwaren jeg har lagt til i pcn, så starter pcn og tulle og restarte seg...

Satte inn

300gb sata disk

512ddr ram

Ny dvd brenner

 

Jeg har en xp2500 på et A7N8X Deluxe med 1536 ddr ram ( ink det jeg satte inn).

Når pcn har stått på en stund og jobbet litt så restarter den seg. Jeg sjekka CPU temperaturen og den ligger normalt på 47 grader men når den jobbet i en stund så steg den gradvis til 50. Her lå temperaturen en stund så plutselig så swosh restart... :mad: Men 50grader på cpu er da vel ikke så varmt?

 

I tillegg til disse restartene har jeg fått noe systemfeiler som forteller at Microsoft har gjennopprettet systemet etter en kritisk feil eller no. Kommer i oppstarten.

 

Noen som har noe tips til hva det kan være?

 

At det ikke går an og ha en pc som funker..... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Om mulig, prøv å skift ut ram'en til et annet merke, eller ta ut den ene brikken om du har 2. Har opplevd det samme i de herrens win98-årene, og yess, minnet var feilårsaken.

 

mvh.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 2 brikker og la til den 3.

Jeg tok et forsøk på å kjøle ned CPU'en med og sette ei stor vifte som blåser rett inn i pcn :p CPU tempen datt ned fra 47 grader til 41. Jeg tok så og kjørte noe av det samme som sist når pcn restarta seg og denne gangen kom den opp i 45grader men ikke noe restart... Jeg kan jo prøve å fjerne et av minnebrikkene og ja..

Endret av pruntox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...