Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dynamisk IP og DynDNS på Asus WL-500g Deluxe.


Anbefalte innlegg

Har webserver som er koblet til en Asus WL-500g deluxe router. Telenor leverer dynamisk IP som kompliserer dette. Routeren har mulighet for noe som heter DynDNS og TZO. Trenger hjelp og forklaring til hvordan gjøre dette enkelt, permanent og smertefritt og helst gratis. Noen som har denne routeren og erfaring med problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det setter jeg pris på. Webserveren min er i webkameraet på hytten, så jeg har ikke tid til å dra inn dit før ut i uken. Ganske iriterende hver gang det er ny ip så jeg ikke finner kameraet og lurer på hva som er skjedd: Er hytten brent ned eller er sikringskapet gått til H i tordenværet. :D

Lenke til kommentar

Brukte selv dyndns på wl500g og en linksys router for en stund siden.

 

Fungerer greit og smertefritt, og er i tillegg gratis. Router endrer da automatisk ip mot den webadressen du velger.

 

Fremgansmåten er ganske grei. Opprett konto på www.dyndns.org. Og legg til en dynamic dns i den kontoen

her

 

I routeren haker du av for enable ddns client.

Velger www.dyndns.org som server.

Fører inn brukernavnet ditt fra dyndns og passord, samt adressen du valgte.

Lagre og du er oppe og går

Lenke til kommentar

Du trenger strengt tatt ikke støtte for dynDNS eller no-ip i ruteren. Alternativet er å kjøre en mini, usynlig klient som bruker tilnærmert ingen ressurser i bakgrunnen som en system service som sier ifra til dyndns/no-ip når din IP ikke lenger stemmer og må oppdateres.

 

Eneste fordel med å ta det i ruteren er vel at du slipper å reinstallere denne mini-klienten på systemet igjen dersom du reformaterer eller noe... for no-ip er denne klienten såpass usynlig og umerkbar etter den er installert at man fort kan glemme hele problemstillingen til neste gang man installerer OS på nytt hehe =P

 

-Stigma

Lenke til kommentar
så, med andre ord vill jeg alltid finne webkameraet mitt uansett ny IP eller strømmen har hvert vekke? Fantastisk router dette med alle muligheter ( for de som finner ut av det) :thumbup:

Absolutt veldig god ja, for du du slipper boot-up feil som vanlige maskiner får etter strømbrudd osv, og den kommer jo ikke minst tilbake etter strømbrudd. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...