Gå til innhold

350D overføring via USB2.0


Anbefalte innlegg

Er det noen som har problemer med å føre over bildene fra 350D til pc'en via USB2.0 ?? Kjører XP og har et Kingston Compact Flash 2048MB Elite Pro Type I, 8/10MB Write/read. Programmene låser seg, både windows explorer og orginalprogrammvare. Jeg installerte driveren før jeg plugget i kameraet første gangen :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nylig kommet i gang med mitt 350D.

 

Det som skjer når jeg kobler til maskinen, er at jeg får opp "Canon CameraWindow" eller hva det nå heter. Der velger jeg å overføre bildene til maskinen. Da oppfører den seg som om programmet har låst seg, men det "våkner opp" igjen når bildene er overført, og bildeframviser-programmet kommer fram. Vet dog ikke om det er USB 2.0 jeg har.

 

Om programmet hos deg låser seg når du kobler til, og ikke etter at du har trykt på overføringsknappen, kan det ha noe med at det finnes innstillinger som gjør at kameraet overfører bildene med en gang du kobler til, uansett. Slik var det innstilt opprinnelig hos meg, men jeg endret det, slik at den nå kun overfører bilder når jeg ber den om det, og da kun bilder som ikke er overført til maskinen tidligere.

 

Håper dette kan være til hjelp.

Lenke til kommentar

Vel, jeg må si at jeg aldri har og heller aldri kommer til å koble mitt 350 kamera til pc'en ved usb.

Det er så mye enklere å ta ut minnekortet og pytte det rett i en leser. Vips så har du alle bildene der, det går fort og greit, uten noe ekstra programmer

 

Min minnekortleser heter sandisk ett eller annet og kostet 299 på Elkjøp, jeg bruker den mye. Uvurderlig.

Lenke til kommentar
Har nylig kommet i gang med mitt 350D.

 

Det som skjer når jeg kobler til maskinen, er at jeg får opp "Canon CameraWindow" eller hva det nå heter. Der velger jeg å overføre bildene til maskinen. Da oppfører den seg som om programmet har låst seg, men det "våkner opp" igjen når bildene er overført, og bildeframviser-programmet kommer fram. Vet dog ikke om det er USB 2.0 jeg har.

 

Om programmet hos deg låser seg når du kobler til, og ikke etter at du har trykt på overføringsknappen, kan det ha noe med at det finnes innstillinger som gjør at kameraet overfører bildene med en gang du kobler til, uansett. Slik var det innstilt opprinnelig hos meg, men jeg endret det, slik at den nå kun overfører bilder når jeg ber den om det, og da kun bilder som ikke er overført til maskinen tidligere.

 

Håper dette kan være til hjelp.

Programmet låser seg når jeg prøver å overføre, lampa blinker på kameraet en stund, det blinker busy i displayet på kameraet også "but nothing happends" !!

Lenke til kommentar
Vel, jeg må si at jeg aldri har og heller aldri kommer til å koble mitt 350 kamera til pc'en ved usb.

Det er så mye enklere å ta ut minnekortet og pytte det rett i en leser. Vips så har du alle bildene der, det går fort og greit, uten noe ekstra programmer

 

Min minnekortleser heter sandisk ett eller annet og kostet 299 på Elkjøp, jeg bruker den mye. Uvurderlig.

ja den er grei, har minnekortleser eller rettere sagt PCMCIA i hekken på den stasjonære, men det blir for tungvindt. Kortleser kan jeg selfølgelig kjøpe, men liker å få ting til å virke ! :hmm:

Lenke til kommentar

Både jeg og min søster (som er proff) har kranglet mye med programvaren inne i Canon-maskinene ved overføring til PC. Det er treeeiiigt, og låser seg ofte. Canon vinner, jeg resignerer...

 

Minnekortleser er tingen (min heter hama, tar 8-9 ulike kort, og er lynkjapp). 2-300,-

 

Veldig grei å ha når jeg vil overføre bilder som kompiser har tatt, siden den "tar alt" av korttyper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...