sdhild99 Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hei, In Windows Explorer, when you create a new file, paste a file, rename a file, or delete a file, the user interface may not update automatically. As a result, the list of files that appears in the current folder may not be up to date. This behavior occurs most frequently when the target folder is on a DFS share or is a special folder that must be redirected. For example, the My Documents folder is redirected to \\myserver\myshare. This behavior may also occur when the redirected folder is targeted to a Netware server. Always, you can successfully refresh the Explorer window when you press F5. http://support.microsoft.com/?kbid=823291 Den overnevnte feilen har jeg når jeg sitter på min Windows XP SP2 PC og går inn på et delt share på min W2K3 SP1 server. Altså, hvis jeg oppretter en ny mappe, endrer navn e.l. så må jeg trykke F5 for å oppdatere endringene, og det blir fryktelig tungvint! Dette skjer når jeg jobber mot serveren. Jeg har forsøkt registry-endringen som står beskrevet, samt en ting til jeg ikke kan huske akkurat nå, uten hell. En kamerat har en laptop med samme config som min PC (Win XP SP2) og har samme problem mot serveren hjemme hos meg. Hvis jeg restarter PCen fungerer det en stund, men når den har stått på en tid er problemet tilbake. Jeg har også en annen PC med norsk Windows XP SP2 og den har ikke dette problemet mot serveren. Jeg antar at problemet ligger i Windows XP, men finner altså ingen løsning. Jeg kan ikke utelukke at problemet ikke ligger på serveren, men på en annen PC jeg har fungerer altså dette OK. Serverinstallasjonen er forøvrig ganske frisk, og den bare står der og 'server'. Det blir ikke installert programmer i hytt og pine på denne. PCer er spyware free og virusfri, samt alle oppdateringer fra Windows Update. Noen som har noen tips ang. dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå