StereoSteward Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 (endret) Trenger litt hjelp til oppsettet. Har satt opp noe som jeg tror er brukbart. Er noenlunde fast bestemt på at jeg ska ha den barebonen jeg her har valgt. Er derimot mer usikker på valg av skjermkort og RAM... HD har jeg, men må nok gå til anskaffelse av HD kabinett eller lignende. Aopen XC Cube EY855 Socket 479, Pentium M, 855GME, AGP, LAN, USB, 1394 Intel Pentium M 760 2.0GHz PC533, 2MB, BOXED TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2 Chip = WLCSP, (DDR-PC400MHz) Gainward GeForce 6600 128MB DDR AGP8X, "Ultra/1760" TV/DVI, Retail SMC EZ Connect Wireless G USB 2.0 ,54 Mbps 802.11g, WPA Miljøgebyr: 5.04 Totalt: 8389.04 Vil ikke ha en veldig mye dyrere maskin, toppen 12.000,-! Må kunne spille spill som BF2 uten at det skal bli et alt for stort problem. Blir også en del video/bilde behandling og tekstskriving (for ikke og glemme internett surfing...). Dette skal ikke bli noen super high tech maskin, og overklokking er utelukket... Endret 2. september 2005 av StereoSteward
efikkan Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Da er det bedre du velger et oppsett med AMD64.
StereoSteward Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 (endret) Men jeg vil ha Intel, og den skal være stille... men kan dette oppsettet fungere? Er nysgjerrig på hvordan RAM'en fungerer sammens med dette? Finner jeg bedre RAM til omlag samme prisen? Endret 2. september 2005 av StereoSteward
VikinGz Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Jeg ville hatt min 1gb med ddr-ram 512mb kan bli litt lite... viss maskinen skal stå på i lengre tid... alt går synykt tregt etter hvert
Osse Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 (endret) Skal du på død og liv ha Intel så bør du lete etter en barbone som tar Intel Pentium M. Pentium 4 bruker mer strøm, noe som produserer mer varme og belaster strømforyninga mer, noe som igjen skaper mer varme, varme fjernes av vifter, og dess mer varme dess raskere må viftene spinne = mer støy. En annen side er at mens Pentium M kan gi amd litt konkuranse når det gjelder ytelse , ja så er Pentium 4 stort sett dårligere til det meste innenfor samme pris. Unntaket er Pentium D (dobbelkjerne) som er et rimelig alternativ for de som har stort behov for å kjøre mange tunge oppgaver samtidig, Men skal du ha det støysvakt så bør du velge et oppsett basert på AMD 64 el Pentium M Og i såmåte så er det oppsettet du har valgt et godt oppsett. Men intel purf (ignorer min siste settning, jeg er intel hater) Endret 2. september 2005 av Osse
StereoSteward Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 (endret) Aopen XC Cube EY855 Socket 479, Pentium M, 855GME, AGP, LAN, USB, 1394 Er det ikke Intel Pentium M denne barebonen bruker da, eller er det jeg som misforstår? komplett.no -> barebonen EY855 Endret 6. september 2005 av StereoSteward
el_salvad Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 (endret) En annen side er at mens Pentium M kan gi amd litt konkuranse når det gjelder ytelse , ja så er Pentium 4 stort sett dårligere til det meste innenfor samme pris. Nå må du passe litt på hva du skriver. Pentium M er fortsatt dårlig på mange ting, og Pentium 4 kjører som regel i fra en Pentium M på ting uttenom spilling og liknende. Og når du snakker om pris, så er ikke akkurat Pentium M billig. Forøvrig koster en Intel Pentium M 760 (533 FSB) 2458,- og en Intel Pentium 4 650 (3.4 GHz) 2224,- Se my point? Skal trådstarter imidlertid ha et stille system som ikke blir for varmt, så gå for en Pentium M. Og ville valgt et 6600GT (minst) i stedet. Endret 6. september 2005 av el_salvad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå