Gå til innhold

Bort med HK-logo


reds

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Jeg har dette hovedkortet, og lurer på en ting. Når jeg starter opp går maskina forbi der den teller ram osv og så viser den et helt skjermbilde med logoen "Platinum" på midten og nederst i hjørnet sår det: "Press TAB to post. Press DEL to enter BIOS"

 

 

1: Hva kan jeg gjøre for å få bort denne logoen under oppstart? :hmm:

 

2: noen ganger henger pc'n seg på dette bildet og jeg må starte hele maskina på nytt. Hva tror dere er problemet? :ermm: Dette er en helt ny pc, så det skulle ikke være noen problemer.

 

 

mvh Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

 

Jeg har dette hovedkortet, og lurer på en ting. Når jeg starter opp går maskina forbi der den teller ram osv og så viser den et helt skjermbilde med logoen "Platinum" på midten og nederst i hjørnet sår det: "Press TAB to post. Press DEL to enter BIOS"

 

 

1: Hva kan jeg gjøre for å få bort denne logoen under oppstart? :hmm:

 

2: noen ganger henger pc'n seg på dette bildet og jeg må starte hele maskina på nytt. Hva tror dere er problemet? :ermm: Dette er en helt ny pc, så det skulle ikke være noen problemer.

 

 

mvh Marius

Prøvd shift eller tab da du starter maskinen da? på mitt msi k8n neo2 kort så blir den borte da jeg trykker på en av de tastene..

Lenke til kommentar

Fikk orden på det, men det er fortsatt en ting som plager meg. For når jeg starter opp nå kontrollerer den ram, cpu osv og så må jeg trykke F1 for at den skal fortsette. er dette noe sånn kontrollgreier man kan skru av i bios? Så nemlig at man kunne disable en sånn greie med kontroller under oppstart, og det skulle visstnok korte ned på tiden den bruker på å boote. Kan dette være noe? :hmm:

 

EDIT: Leif var her

Endret av Sponx
Lenke til kommentar

nå er det enda et problem på ferde: Nå kommer pc'n ikke lengre enn til der det står: "Main cpu Amd 64 3200+"

 

 

Og nede i hjørnet står det: "Press DEL to go to setup. Press F11 to start up options"

 

Dette skjedde etter at jeg fjerna hk-logoen i bios. Hjelp! :ermm:

 

EDIT: Den reagerer ikke på at jeg trykker heller.

Endret av Sponx
Lenke til kommentar
nå er det enda et problem på ferde: Nå kommer pc'n ikke lengre enn til der det står: "Main cpu Amd 64 3200+"

 

 

Og nede i hjørnet står det: "Press DEL to go to setup. Press F11 to start up options"

 

Dette skjedde etter at jeg fjerna hk-logoen i bios. Hjelp! :ermm:

 

EDIT: Den reagerer ikke på at jeg trykker heller.

Reagerer den ikke i det hele tatt når du trykker DEL ? Da må du nesten resette CMOS brikken ( der all BIOS informasjon ligger ), det står veldig godt beskrevet i hovedkort manualen hvordan du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...