Gå til innhold

PowerColor 9800 Pro AIW og SCART til TV


omr

Anbefalte innlegg

Driver og bygger en liten HTPC til fruen(!) og ønsker muligheten for opptak/kjøre TV-signaler via PC. Da kom jeg over PowerColors kort, og vurerer det.

Har noen erfaringer med bruk av TV-tunerdelen på dette kortet?

 

I tillegg må jeg nok lage eller kjøpe en overgang fra skjermkort til TV. Tenkte da på en kabel fra A-V Connection. Men dette er jo en SVGA kabel Er det noen som vet om deg går å koble et mellomstykke mellom DVI og VGA på samme måte og få dette til å funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har et AIW 9800 Pro i min HTPC som jeg har koblet sammen med TV'en, en Panasonic 32" Widescreen, med en VGA til Scart fra AV-Connection. Du kan hvis du ønsker bruke den medfølgende DVI til VGA mellomstykket.

 

Så jeg har gjort det du har planer om å gjøre. Så til spørsmålene dine. Ja Phillips tuneren på ATI kortet er god, det medfølger software MMC som er grei å bruke. Opptaksmulighter, timeshift og en bibliotek funskjon. Bilde blir så bra som TV signalene dine gir. Jeg har innstallert MCE 2005 og kjører TV funskjonen gjennom denne front softwaren, en har færre muligheter enn MMC softwaren. Egentlig så er det bare å se TV og opptak som er mulig gjennom MCE 2005.

 

Det som har vært mest trøbblete var å få den rette oppløsningen på TV'en. Har brukt Powerstrip og Rage3dTweak for å kjøre 1024x576 oppløsningen. Det tok meg vel 3 måneder med fin tuning for å få stabilt bilde. Men nå når jeg har fått det til har jeg et sylskarpt bilde på TV'en hvor det å lese tekst går vedlig bra.

 

Jeg har lagt noen bilder på VG nett http://foto.vg.no/show_album.php?aid=861590 hvor du kan se TV skjermen, ble noe blitz lys i skjermen men du ser litt hvordan et blir.

Endret av Ronnie
Lenke til kommentar

Takker så mye, Ronnie. Dette ser lovende ut og besvarer spørsmålet mitt på en prikk! Har faktisk selv en Panasonic 32 Wide.... Har du brukt Mastiffs guide for innstillinger eller gjorde du dette selv? Kan hende jeg blir litt interessert i dine instilinger etter hvert.. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har egne powerstrip instillinger, Mastiff sine passet ikke helt. Bare si ifra på PM eller her så skal jeg skrive de opp for deg.

 

Som du kanskje ser så har jeg litt mye overscan, du ser at bildet går litt utenfor skjermen. Prøver å fintune mer med Powerstrip, men er litt redd for å ødelegge det skarpe bildet.

Endret av Ronnie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...