Gå til innhold

Klokking av 3500+system


Fixit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For 3800 kr vil AMD Athlon 64 4000+ være mest aktuelt.

Men siden du allerede har en 3500+ vil jeg si at det ikke er verdt

å oppgradere nå. Den relativt lave økningen du får vil ikke være verdt pengene.

 

Du får også en dobbelkjerneprosessor for denne prisen, men det

er vel få/ingen spill enda som klarer å nyttegjøre seg av den doble

kjernen. Da er det bedre å satse på en hurtigere enkelkjerneprosessor.

 

Alt i alt, vil jeg anbefale å vente med innkjøp av prosessor en stund til.

Lenke til kommentar
Hvis du skulle kjøpe en prosessor til spill, ville jeg satset på en AMD A64 prosessor, enten 3800 ell 4000. Hvorfor? Jo, fordi den varer lenge, og med denne prosessoren, et bra skjermkort og bra ram, har du en super pc til spill i dag, og i fremtiden!

ok..

Jeg tror han vet det fra før, han har en 3500+ nå.

 

Jeg vil heller ikke råde trådstarter til å kjøpe ny prosessor nå. Kjøp heller god ram og overklokk til 4000+ hastighet.

Lenke til kommentar
Hvis du skulle kjøpe en prosessor til spill, ville jeg satset på en AMD A64 prosessor, enten 3800 ell 4000. Hvorfor? Jo, fordi den varer lenge, og med denne prosessoren, et bra skjermkort og bra ram, har du en super pc til spill i dag, og i fremtiden!

ok..

Jeg tror han vet det fra før, han har en 3500+ nå.

 

Jeg vil heller ikke råde trådstarter til å kjøpe ny prosessor nå. Kjøp heller god ram og overklokk til 4000+ hastighet.

Ser jo poenget med at det kanskje ikke er så mye å hente, er ikke verdens mest erfarne klokker....Er vel aldri for seint å starte med det.

 

Vil dette si at HyperX ramen (oppsettet mitt står i signaturen, men det vet dere vel allerede:) jeg har ikke er bra nok til overklokking?

Hva vil dere i såfall anbefale. Bør jeg gå for 2gb eller holder 1 gb?

 

Hvor langt vil dere anbefale å klokke med mitt opssett, da tenker jeg både på volt til RAM & Cpu, klokking av Ram,cpu, gpu.

Endret av Fixit
Lenke til kommentar
Hvis du skulle kjøpe en prosessor til spill, ville jeg satset på en AMD A64 prosessor, enten 3800 ell 4000. Hvorfor? Jo, fordi den varer lenge, og med denne prosessoren, et bra skjermkort og bra ram, har du en super pc til spill i dag, og i fremtiden!

ok..

Jeg tror han vet det fra før, han har en 3500+ nå.

 

Jeg vil heller ikke råde trådstarter til å kjøpe ny prosessor nå. Kjøp heller god ram og overklokk til 4000+ hastighet.

Ser jo poenget med at det kanskje ikke er så mye å hente, er ikke verdens mest erfarne klokker....Er vel aldri for seint å starte med det.

 

Vil dette si at HyperX ramen (oppsettet mitt står i signaturen, men det vet dere vel allerede:) jeg har ikke er bra nok til overklokking?

Hva vil dere i såfall anbefale. Bør jeg gå for 2gb eller holder 1 gb?

 

Hvor langt vil dere anbefale å klokke med mitt opssett, da tenker jeg både på volt til RAM & Cpu, klokking av Ram,cpu, gpu.

Mener du å klokke rammen? eller om rammen er god nok til å klokke cpu?

Hvordan HyperX ram er det du har? Da mener jeg timing, latency?

Har du feks denne hyperX: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3979

spørs det om det er så mye å hente da denne jo er meget rask.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...