Gå til innhold

Dependency Libraries som mangler i Ubuntu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Når jeg prøver å installere div. programmer fra packages.debian.org, får jeg en feilmelding som sier at jeg mangler diverse pakker ved navn libc6.....osv. Spørsmålet er, Er det en måte jeg kan få installert disse på uten at jeg må laste ned hver enkelt fil for seg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sagt, Debian-pakker virker ikke på Ubuntu-systemer. Installer pakker fra Ubuntu-lagrene med apt-get - de fleste Debian pakkene finnes i Ubuntu-versjoner.

Skrevet

Jeg har da brukt en masse debian pakker i ubuntu, så det er nok ikke problemet... det er jo ikke alle pakker man får "apt-get'et" heller... får samme problemet med pakker fra packages.ubuntu.com

Skrevet

Debian-pakker fungerer, men krever ofte andre versjoner av dependenciene enn de som ligger i apt-get i ubuntu. Vær forsiktig, du kan i verste fall rive ned "korthuset", og f.eks ikke få starte X. Been there, done that..

Skrevet

ok, så hvis jeg da gjerne skulle hatt et program i ubuntu, som krever dependencies fra debian, bør jeg enten bytte til debian eller la være å installere programmet...?

Skrevet

jepp, det er det å finne de igjen...men for en lang guide dette var, jeg er å betrakte som nybegynner, og vil helst ikke rote meg borti noe som kan "føkke" oppsettet helt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...