Gå til innhold

Overklokking av CPU, problem med nytt HK

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en P4 2.4Ghz Northwood, når jeg hadde det gamle hk så kunne jeg fint klokke til 3.0Ghz uten noe som helst problem. Men når jeg satt i det nye Abit VT7 hk så vil den så vidt klokke. Er dette noe sperre i biosen eller noe annet med hk? Er så veldig irriterende. Takk for svar

Endret av Drunken_Master
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det hos meg og, min gamle intel P4 3.2 som jeg kjøpte for 1.5år siden lot seg fint klokke til 3.5-6 stabilt, mens min nye P4 3.8 (64bit) ikke vil la seg klokke i det hele tatt, skjønne det den som kan

Skrevet (endret)

Jeg forklarte litt dårlig. Men jeg kan klokke FSB til 110. Der stopper det, den vil ikke starte opp. Har prøvd å sette opp Vcore litt. Men jeg satt ikke opp Vcore så mye med det gamle HK. Men kan det være så mye forskjell på di 2? Og jeg kunne klokke FSB til 125 med det gamle. Uten problem

Edit: Det virker nesten som den er stabil, skal prøve å sette en høyere Vcore når jeg kommer hjem å se om det hjelper.

Endret av Drunken_Master
Skrevet

Ja det vet jeg da :p Jeg går Elektronikk VK1. Hadde jeg ikke vist det nå tror jeg skulle søkt en annen linje :p Men skjønte ikke helt hva den mente med +100mV og det? Det er ikke noe instilling som de andre HKene. Der Vcore står som 1.5V f.eks

Skrevet

Var litt rart det der :p Men men, skal du ha høyere Vcore så er det jo bare å sette opp 50mV da. Det er jo iforhold til std. vcore, så 1,50v vil da bli 1,55v.

Skrevet

Ser ikke ut til det nei... Men noen forklaring på hvorfor dette kortet klokker så mye dårligere enn dine andre vet jeg ikke, du må nesten lese noen tester som er gjort og se hvordan det ligger ann der. Kanskje du har fått ett dårlig eksemplar eller kanskje kortet bare er sånn?

Skrevet (endret)

jeg har samme hk :roll:

jeg har klokket min cpu fra 2.66GHz til 3.30GHz

når jeg stillte volten valgte jeg 50mv+

men går det ann å låse agp/pci på hk mitt?

jeg må stille cpu:agp:pci for å klokke

pass på at agp/pci er 66/33

Endret av MongoMan
Skrevet

Aha, dersom HK ikke har AGPlås er det ikke rart at det fort blir ustabilt! Det høres ut som en veldig sannsynlig grunn til dine problemer.

Som sagt, pass på at PCI/AGP er 33/66Mhz. Dette gjøres da ved å velge en divider. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...