garbageguy Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Hjelp! Problemer med directx og skjermkort Jeg får opp diverse feilmeldinger når jeg skal starte ymse spill jeg eier; Failded to open 3d-device er blant annet det jeg husker nå. Noen ganger kommer kun feilmeldingslyden i windows før skjermen kun er sort. Når jeg skal kjøre 3dMark03 og 3dMark05 og aquamark3 og liknende 3d-testingsprogrammer får jeg også feilmeldinger. Husker ikke helt hva det står på dem. Den ene meldingen lyder slik: open device failed og en mengde tall for å forvirre meg skikkelig. Det som er rart er at pcen funker helt fint noen ganger, men etter et par forsøk på 3d-testing kommer feilmeldingene frem igjen og maskinen må restartes for å virke igjen. Jeg har et ASUS Geforce 6800 GE (veldig likt GT), AMD Athlon 3200+ og et MSI hovedkort av typen K8N NEO2 Platinum. Før, da jeg kjørte grafikkortet på en P4-maskin fikk jeg aldri feilmeldinger. Jeg har prøvd både gamle og nye versjoner av drivere for skjermkort og directx. Kan det være prosessoren og HK som krangler? Finnes det noen gode ideer? Takk for oppmerksomheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå