Gå til innhold

Bilder av Coop PC, kjøring av Linux


Oracel

Anbefalte innlegg

Jeg var en av de heldige som var raske nok på labben til å skaffe meg en av de sagnomsuste Coop-pc'ene. Jeg har installert Gentoo 2005.1, og det virker for at dette fungerer helt knirkefritt på denne pc'en. Trådløst nettverk fungerer også strålende (inkludert WPA). Jeg har ikke testet bluetooth i Linux ennå, hovedsaklig fordi jeg ikke har noen gadgets med bluetooth for hånden ;)

 

(PS! NB! Hvis du har tenkt å installere Linux på din Coop-PC, så sjekk om det bryter med garantien først!)

 

Her følger noen bilder. Første er av boksen som pc'en ble levert i:

post-72-1124992824_thumb.jpg

Endret av Oracel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oracel: ... og hvor mye måtte du betale for hele sulamitten? (sorry, men jeg pleier ikke lese coop-annonsene i postkassa)

(PS! NB! Hvis du har tenkt å installere Linux på din Coop-PC, så sjekk om det bryter med garantien først!)

Hmm, hva mener du med dette? Hvilke betingelser fulgte maskinen? Garantien påvirkes av software'n du installerer?

 

edit: la til quote + ekstra spm.

Endret av kommers
Lenke til kommentar
Jeg betalte 9990, eller noe i den retning. Jeg har ikke sjekket selv om installering av nytt o/s bryter garantien, men nevnte det da det kan være verdt å sjekke for de som bryr seg om sånt :)

Regner med at det følger med recoverysett til denne PCen. Det eneste som kan kreves før garantiservice er at du legger inn original programvare for å utelukke softwarefeil.

Lenke til kommentar

Jada, da jeg kjøpe min Coop PC forrige gang de hadde slikt var det både recovery plater og en drøss med filer på harddisken. Jeg har brent det som lå av recovery/driver/tools saker på harddisken til DVD og slettet det meste av det fra disken for å frigjøre plass.

 

Så vidt jeg kan se skal det være mulig å rekonstruere PC'en slik den var som ny ved hjelp av CD/DVD'ene som fulgte med samt de jeg har brent om det skulle bli nødvendig.

 

Jeg har sett PC'er levert med langt dårligere muligheter for gjenoppretting enn jeg fikk på Coop PC'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...