Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streame musikk via tråløs, problemer


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har nettopp gått til innkjøp av ASUS A6Va bærbar PC og Linksys 54mb Accesspoint. Dette står i samme rom og signalstyrken er perfekt. Det viktigeste for meg når det gjelder PC'en er å streame musikk og film til TV'n via en KiSS DP1500 DVD-spiller. Denne står fortsatt i det kabla nettverket, og det har aldri vært problemer med den før.

 

Det som skjer når jeg spiller av musikk via det trådløse kortet i PC'en er at sangen går i 5 sek, så stopper den i 2, så går den i 5 osv osv. Noen ganger kan den også spille av en hel sang uten problemer, men det ender til slutt med at den begynner å hakke.

 

Det skal da være fult mulig å streame musikk med 54mb tilgjenglig? (Det er også PCMCIA port i DVD-spillern til evt trådløst kort. Dette burde vel være "bevis" nok på at det SKAL gå.)

 

Noen som har noen ide om hva det kan være? Som sagt er signalstyrken på topp, og jeg opplever ikke problemer med noe annet en å streame musikk til DVD-spillern.

 

/MortenHS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mener med buffring er f.eks i wmp kan en buffre opp til 10 sek med multimedia innhold, før det vises. Dvs om det skulle være avbrytelser etter 5 sek og du trenger 2 sek for å hente nye data, da kan det være lønnsomt å buffre data streamen med 10 sek. Om du har denne muligheten kjenner jeg ikke til på Kiss spiller, men det er en nyttig funksjon ved ustabile nettverk med variable data rater.

Lenke til kommentar

Dette er et kjent problem med disse dvd spillerne fra Kiss. Den trådløse biten suger big time.

 

Jeg har samme spilleren og ga opp den trådløse biten kjapt. Gikk heller for en slik løsning.

 

Sjekk også denne siden for mye info og support på denne spilleen.

 

Sjekk også hw.no's test av denne spilleren hvor de bruker en tilsvarende løsning som jeg har. Test av DP-1500

 

Lykke til :thumbup:

 

Edit:

Leste litt feil ja...

Endret av Biggus
Lenke til kommentar

Nå var ikke problemet den trådløse delen på spilleren da, for den står jo fortsatt i det kabla nettverket.

 

Men nå, et døgn senere, har jeg ikke opplevd noe mer problemer. Har oppdatert drivere til nettverkskortet på den bærbare og oppdatert firmware på accesspunktet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...