Gå til innhold

Celeron D 2.4Ghz vs Celeron 2.7 Ghz

Momo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

All over så vil en Celeron D (320) 2,4Ghz yte ca tilsvarende en Celeron 3,1/3,2Ghz.

Dvs at en Celeron D (320) 2,4Ghz er raskere enn en Celeron 2,7Ghz.

Endret av el_salvad
Skrevet

Ok, flott, men hvorfor vil ikke en Celeron D 2,4 Ghz funke på mitt Colombia HK? Der sitter det nemlig en Celeron 2,7 Ghz i dag... Helt stille ble det når jeg satte inn den nye prosessoren... :(

Skrevet
Ok, flott, men hvorfor vil ikke en Celeron D 2,4 Ghz funke på mitt Colombia HK? Der sitter det nemlig en Celeron 2,7 Ghz i dag... Helt stille ble det når jeg satte inn den nye prosessoren... :(

Regner med det er samme sokkel :whistle:

Nei, men det kan godt hende du må installere OS på nytt?

Skrevet

Samme sokkel ja. :) Men det er altså ingen reaksjon, ingen bootscreen, ingenting, bare prosessorvifta går... Så det er noe som ikke stemmer...

Skrevet

Skal støtte prosessorer opptil 2,8 Ghz.

Så det er en innebygd forskjell på Celeron og Celeron D? Som kan ha effekt på HK?

Skrevet (endret)

Celeron D har Prescott-kjernen, er ikke alle eldre hovedkort som virker uten videre med disse. Kan hende en BIOS-oppdatering kan hjelpe.

Endret av Kamerat
Skrevet

Det er ingen biosoppdatering til den dritten av et hovedkort jeg har... :( Det er prisen for å kjøpe på Lefdal... Packard Bell meg i rompa!

Skrevet

Sånn er det desverre og det er vel forhåpentligvis siste gang du gjør det. Vil anbefale deg å få tak i en brukt Pentium 4 Northwood om du vil ha noen ytelsesøkning på maskinen din uten å oppgradere noe annet.

Skrevet

Det var billig da. :) Naturlig nok. Neste gang blir det om ikke casemodding så blir det litt vassere og sjølbygging. Moro det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...