3c1 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Trenger et raskt, eventuelt lite ressurskrevende pakkeprogram, som kan kjøres fra script på en win server. Bruker i dag winrar, men denne tar over 50% cpu når den kjører, noe som blir litt i meste laget når dette skal kjøre sammen med en del andre prosesser.
Legion Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 ressursbruk er helt avhengig av grad av komprimering samt arkivformat, så du må vurdere om du vil ha minst mulig fil eller kjappest mulig komprimering. f.eks har zip-formatet 10 nivåer av komprimering; alt fra bare lagring til max komprimering (derav mest arbeid, størst ressursbruk og minst mulig fil). winrar har 5 nivåer, om jeg husker rett.du vil finne instillinger om du leter litt i winrar at winrar tar 50% cpu er ikke noe å bry seg om, du vil vel at det skal gå kjappest mulig? heller 100% cpu i 2 sek enn 50% i 4 sek om du spør meg.
3c1 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Skrevet 24. august 2005 heller 100% cpu i 2 sek enn 50% i 4 sek om du spør meg. Ikke når dette er en prosess som skal kjøres på en server sammen med en del andre applikasjoner, men det er nå så. Har forresten løst problemet. Laget meg en liten kodesnutt istedenfor. Da fikk jeg det akurat som jeg ville
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå