Gå til innhold

Hvem er best: Nikond70s el Canon20d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Canon 20D er da et bedre kamera enn NikonD70s.  D70s er jo kun en oppgradering av D70.

 

Men som foton sier: best til hva?

Det kunne jeg jo nevnt! :roll Er det altså så mye bedre i bildekvalitet, byggekvalitet og levetid at det er verdt de ekstra 2000Kr

Ingen av de delene du nevner er noe spesielt bedre med 20D. 20D har 2MP mer enn D70, levetiden vil jeg tro er akkurat lik. Og byggekvaliteten er det ikke noe å si på. I grunn så heller kanskje denne mer i Nikon sin favør enn Canon uten at jeg har sjekket dette veldig mye.

Lenke til kommentar

20D koster over 4000 kr mer enn D70s med samme objektiv.

 

Hvilket kamera som gir mest for pengene er ikke noe klart valg, det er veldig avhengig av hvilke behov du har. Begge kameraene har egenskape som det andre kameraet ikke har.

 

Den største forskjellen er at 20D greier 5 bilder i sekundet, mens D70s greier 3. Det vil gjøre stor forskjell hvis du tar serieopptak av ting som er i rask bevegelse.

Endret av Kristallo
Lenke til kommentar

jeg ved det ligger lidt udenfor spørgsmålet, men jeg ser oftest D70s sammenlignet med 350D, som til gengæld ligger meget tæt (næsten lige) med billedkvaliteten på 20D:

 

Jeg har for første gang haft fat i et 20 D, og det ligger rigtigt godt og det har 2 hjul, hvor pegefinger hjulet afhængigt af det valgte program, kan bruges til enten lukketid, blænde eller andet (ganske som på 350D) mens tommelfingerhjulet kan bruges til justering af ISO, (det kunne være fedt) m.m.

 

havde jeg haft rigeligt med penge så havde jeg nok også købt 20D. Men hvis du kun lige har råd til 20D så køb hellere 350, og brug pengene på optik - Det er trods alt en ikke ubetydlig parameter ! Evt. 350D med batterigreb hvis hænderne er for store - det giver dig stadig min. 3000 ekstra til optik.

Endret av Kigulu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...