Gå til innhold

Hvordan innstallere trådløst nettverk i Mandrake?


Anbefalte innlegg

Har Mandrake 10.1 (har det kommet noe nyere? vet de har skiftet navn til Mandriva)

 

Har gått inn på control center, hardware og kjørt veiviseren. Der sto den som WarpLink 802.11 adapter, men det er en Jensen USB (trådløst nettverks plugg)

 

I veiviseren fikk jeg beskjed om å bruke Windows driver, så putta inn CDn og innstallerte derfra. Alt så ut som om det var bra, og fikk opp "installing packages" som endte brått i feilmeldingen:

 

"an unexpeted error has happened: Can`t open /etc/wlan/wlancfg-DEFAULT for reading: no such file/directory.

 

 

 

Hva i svarte? Og hvordan fikser jeg det?

 

TUSEN TAKK for svar :thumbup:

Endret av Xvani
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det jeg ville gjort, er å legge inn Mandriva Limited Edition 2005, som er nyeste stabile utgave. Ellers kan det nevnes at Mandriva 2006 ble nettopp sluppet som beta 3, så OE kommer vel i oktober eller der omkring.

 

Sitter selv på siste cooker edition, og den er ganske så stabil, med det nyeste av det nye :)

 

Har du forresten sjekket at kortet ditt er støttet med linux drivere? Google kan sikkert hjelpe deg litt med det. Ta en titt på ndiswrapper prosjektet.

Lenke til kommentar
Det jeg ville gjort, er å legge inn Mandriva Limited Edition 2005, som er nyeste stabile utgave. Ellers kan det nevnes at Mandriva 2006 ble nettopp sluppet som beta 3, så OE kommer vel i oktober eller der omkring.

Testet 2006 B3 i går, og vil si at den er meget stabil for å være en Mandrake-beta. Fant egentlig ingen ustabiliteter og feil i den som trakk veldig ned.

Lenke til kommentar

Ja det går an.

 

Du endrer speilene (mirrorene) fra official edition, til Cooker. Dette kan gjøre på en enkel måte ved å følge instruksene til easyurpmi:

 

http://easyurpmi.zarb.org/

 

kortversjon:

 

dra opp et konsoll. su:

 

urpmi.addmedia main ftp://ftp.uninett.no/pub/unix/Linux/Mandr...i586/media/main with media_info/synthesis.hdlist.cz

urpmi.addmedia contrib ftp://ftp.uio.no/linux/Mandrakelinux/deve...6/media/contrib with media_info/synthesis.hdlist.cz

urpmi.addmedia plf-free ftp://plf.time4t.net/pub/plf/mandrake/free/cooker with synthesis.hdlist.cz

urpmi.addmedia plf-nonfree ftp://ftp.free.fr/pub/Distributions_Linux...non-free/cooker with synthesis.hdlist.cz

 

så tar du en

urpmi --auto-select

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Om du ønsker noe lettere enn gnome-kde, kan du legge inn feks enlightenment, eller noen av de andre lettere vindusbehandelerne.

 

sysspec på kde....tja, allefall noe som ble kjøpt på 90-tallet eller senere :) Selv om linux generelt sett er mindre ressurskrevende enn windows, er ikke det ensbetydende med at hullkortmaskiner vil få nye storhetsdager under Linux :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...