restless Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Hei Har 3 maskiner i nett med switch. Et SDSL modem er også koblet til denne switchen slik at internett er tigjengelig for alle. Kjøpte i dag en 4. maskin (bærbar) og trådløst nett. TopCom SkyRacer WBR 254G heter vidunderet. Har satt opp routeren og den bærbare kommer på internett. Koblet den trådløse routeren i switchem som jeg har fra før. Internett fungerer da greit. Men den bærbare ser ingen av de andre maskiene i switchen, og omvendt! Men alle de andre maskiene som er koblet til switchen der hverandre.... Noe som må settes opp i den trådløse routeren??
Elgvenn2 Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 koble topcom på switchen med en av lanportene i stedet for wan-porten. Slå av DHCP i topcom, evt. sett fast IP på maskinen din. Da vil topcomen din opptre som et AP!
restless Skrevet 20. august 2005 Forfatter Skrevet 20. august 2005 koble topcom på switchen med en av lanportene i stedet for wan-porten.Slå av DHCP i topcom, evt. sett fast IP på maskinen din. Da vil topcomen din opptre som et AP! Skal teste det !! Men vil da den bærbare maskinen få tilgang til internett mon tro?
restless Skrevet 20. august 2005 Forfatter Skrevet 20. august 2005 (endret) Ser ut til å funke! Takker!!! Men den bærbare kjenner ikke igjen de andre maskinene mine på navn. Kun på IP. Må jeg legge statisk rute i LmHost ? Glem det. Fjernet XP Home og la inn XP Pro. Da ble alt så mye bedre :-) Endret 20. august 2005 av restless
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå