Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. bruktbil. (Saab 9000 2,0 i 16V)


Bjarild

Anbefalte innlegg

Fant nettopp denne annonsen og har noen spørsmål ang. den, etter som jeg ikke har noen som helst peiling på Saab fra før:

 

1991 Saab 9000 2,0 i 16V 5 dører

196000 km

19 000,-

 

Sommerhjul, Vinterhjul, Hengerfeste, Metallic lakk, Oppvarmede seter, Sentrallås, El.vinduer, Elektriske speil, Servostyring, Takluke, Radio/CD, Farget glass, Kjørecomputer, Veldig mye bil for pengene, Servicehefte.

 

For det første: Hvor mye må jeg regne med at denne bruker på mila?

 

For det andre: Er dette for godt til å være sant?

 

For det siste: Hvor mange år og penger til reperasjon vil jeg kunne regne med ved kjøp av denne bilen.

 

ps. På bildene ser den fin ut, litt rust bak høyre bakhjul, det står heller ingenting om EU godkj.

 

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt to Saab 9000 i familien, og begge har hatt lite feil og vært ypperlige biler. Jeg så på en 1993 Saab 9000 2,3 , 197000 km. Den skulle han ha kr. 30.000,- kr for. Greit, bilen er to år nyere, men km-standen er jo nesten akkurat den samme. Motoren er på 150hk, men ellers helt like biler! Så det kan godt hende at bilen ikke er Eu-godkjent siden prisen er så lav, eller så er den rett og slett et kupp!

Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at jeg ikke kjøpte denne Saab'n, fikk aldri rotet meg til å dra å se på den.

Men har funnet ett (om mulig) enda bedre kjøp. Jeg har ca 0 peiling på Alfa Romeo, i allefall når det kommer til før 1999 modeller. Jeg har sjekka litt rundt og fant denne, virker ikke så aller verst.

 

Alfa Romeo

 

 

Synspunkt/tilbakemeldinger tas i mot med stor takk !

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er Alfa-entusiast, er det galskap å kjøpe en Alfa Romeo som har gått 200.000. Da er det bedre økonomi å kjøpe en mer driftssikker Toyota elller noe annet uten sjel. I hvert fall ikke en lusen Alfa 33. Du får en ca 91-modell Alfa 164 med 200.000 km for ca 30-40 tusen. Det er jo en ordentlig bil. (Men heller ikke den er vel å anbefale ut fra et rent fornuftssynspunkt. Men jeg vill kjøpt den likevel).

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Nesten uansett hvilken Mazda 626 du velger tror jeg at du blir fornøyd, såframt at bilen ikke er rustet bort da. Jeg har hatt 2 626 etter hverandre på 3,5 år og har bare positive ting å si. Grunnen til at jeg har hatt 2 biler så tett, var fordi at den første ble stjålet og deretter kondemnert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...