Gå til innhold

Problemer med GeForce 6800 Ultra


Nigma

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg nytt grafikk kort (GF 6800 Ultra) men har merket noen ting som jeg går ut ifra ikke skal være der.

Det første jeg merket var at video filer ble ødelagt. Fargene i filmen blir forvrengt og de lyse fargene forsterket. Jeg kan se på filene, men fargene er som sagt helt feil.

Det andre jeg merket var at i spill, alle spill, kommer det flekker og streker i forskjellige farger opp på skjermen. Dette skjer i alt fra BF2 til WoW til gamle spill some Anarchy Online.

Jeg har lasta ned de nyeste driverne fra nvidia, men det hjalp ikke. Hvis noen kunne gitt meg noen tips om hva som er feil ville jeg satt stor pris på det.

Jeg har forresten problemer med hovedkortet, men det gamle grafikk-kortet reagerer ikke på det, så jeg tror ikke det har noen sammenheng.

Uansett, takk for tips

 

Nigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første problemet ditt er kjent her på forumet og har vært oppe til diskusjon flere ganger. Benytter du 77.72 drivern, finner du fix for problemet med "Overbright" her. Når det er sagt, så er dette problemet fikset i både 77.76 beta og 77.77WHQL

 

Det andre problemet ditt høres faktisk ut som "artifact" problem, hvis du får slike grafiske feil i ethvert spill, ville jeg sjekka load temp og idle temp. Dobbelsjekk GPU/Ram clock på kortet ditt, for å eliminere at du ikke har enabla noe auto-overclock ting. :)

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar
Har du kobla strømkontakten til Grafikk-kortet?

Ev. kraftig nok strømforsyning?

Ja jeg har koblet til begge strøm punktene og jeg er omtrent sikker på at strømforsyninga mi er kraftig nok :)

 

Det første problemet ditt er kjent her på forumet og har vært oppe til diskusjon flere ganger. Benytter du 77.72 drivern, finner du fix for problemet med "Overbright" her. Når det er sagt, så er dette problemet fikset i både 77.76 beta og 77.77WHQL

 

Det andre problemet ditt høres faktisk ut som "artifact" problem, hvis du får slike grafiske feil i ethvert spill, ville jeg sjekka load temp og idle temp. Dobbelsjekk GPU/Ram clock på kortet ditt, for å eliminere at du ikke har enabla noe auto-overclock ting.

 

Tusen takk for tipset med "Overbright" problemet, jeg skal sjekke det nå.

 

Men med det andre står jeg litt mer fast, Hvordan sjekker jeg load temp og idle temp? Og hvordan sjekker jeg GPU/Ram clock?

 

Tusen hjertelig takk for det raske svaret, jeg ville satt stor pris på om du kunne utdype litt nærmere :)

 

 

Nigma

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fått fiksa "Overbright" problemet :)

 

Temperaturen ligger stabilt på:

GPU Core: 56C

Ambient: 43C

 

Ut ifra det jeg forsto av RivaTuner (som sikkert ikke var mye ^_^) har jeg ingen "clockinger" heller :p

 

Er 56 grader for mye? Eller har jeg bare klart å ødelegge kortet allerede? >.<

 

Uansett, tusen takk for hjelpen, jeg kan leve med noen små flekker og streker innimellom :)

 

 

Nigma

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Problemet med "overbright" er løst, men jeg har fortsatt problemer med kortet...

Jeg har nå kjøpt et nytt hovedkort, og formatert etter at jeg satte alt sammen igjen. Men prikkene og strekene er der enda. I tillegg så henger nå PCen seg hver gang jeg spiller... Så restarter PCen seg automatisk og når jeg kommer inn i windows igjen kommer det en typisk "send error report" hvor det står at det er GeForce 6800 Ultra som står bak ustabiliteten. Jeg har lasta ned de siste driverne fra nVidia, men det forandra ingen ting...

Jeg begynner å bli virkelig desperat og ville satt ekstremt stor pris på hjelp

 

Tusen takk for all støtte

 

Nigma

Lenke til kommentar
Prøv å oppdater bios på skjermkortet.

Hvordan gjør jeg det da?

 

Takk for tipset uansett

 

 

Men... etter at jeg kjøpte meg nytt hovedkort så har PCen begynt å fryse når jeg starter et spill. Den rett og slett henger seg opp og så rebooter den automatisk. Når den kommer på igjen kommer det opp en "send error report" melding hvor det står at grafikk-kortet står bak ustabiliteten.

 

Grafikk kort: Gainward GeForce 6800 Ultra

Hovedkort: EPoX EP-9NDA3J, nForce3 Ultra, Socket-939

 

Ganske tragisk at jo mer jeg oppgraderer, jo mer feil blir det :(

 

 

Nigma

Lenke til kommentar
Prøv å oppdater bios på skjermkortet.

Hvordan gjør jeg det da?

 

Takk for tipset uansett

 

 

Men... etter at jeg kjøpte meg nytt hovedkort så har PCen begynt å fryse når jeg starter et spill. Den rett og slett henger seg opp og så rebooter den automatisk. Når den kommer på igjen kommer det opp en "send error report" melding hvor det står at grafikk-kortet står bak ustabiliteten.

 

Grafikk kort: Gainward GeForce 6800 Ultra

Hovedkort: EPoX EP-9NDA3J, nForce3 Ultra, Socket-939

 

Ganske tragisk at jo mer jeg oppgraderer, jo mer feil blir det :(

 

 

Nigma

Samme problem som jeg har for tidA med mitt Gainward GeForce 6800 GT:\

Lenke til kommentar
Prøv å oppdater bios på skjermkortet.

Hvordan gjør jeg det da?

 

Takk for tipset uansett

 

 

Men... etter at jeg kjøpte meg nytt hovedkort så har PCen begynt å fryse når jeg starter et spill. Den rett og slett henger seg opp og så rebooter den automatisk. Når den kommer på igjen kommer det opp en "send error report" melding hvor det står at grafikk-kortet står bak ustabiliteten.

 

Grafikk kort: Gainward GeForce 6800 Ultra

Hovedkort: EPoX EP-9NDA3J, nForce3 Ultra, Socket-939

 

Ganske tragisk at jo mer jeg oppgraderer, jo mer feil blir det :(

 

 

Nigma

Mener å huske du gjør det ved å installere Expertool(ligger på cd`n),så velger du update vga bios i meny på expetool.Det gikk ihvertfall på eldere utgaver å expertool,men jeg vet ikke om du har det valget på nyere utgaver.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilket type 6800 ultra du har,så jeg legger ved en link.Hvis du skal flashe bios bør du ha litt kunnskaper om det,eller få noen til å hjelpe deg.Det er jo ikke sikkert att det hjelper.Tror garanti blir borte på skjermkortet hvis du gjør det.Ville tatt kontakt med butikk der du kjøpte det å fortalt dem problemet.

 

http://www.mvktech.net/index.php?option=co...er&filecatid=89

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...