Gå til innhold

Dele opp harddisken på Dell 9300?


Capishe

Anbefalte innlegg

Fikk maskinen i dag! Knallbra!! MEGET fornøyd :thumbup:

 

Har bare et problem,prøver å dele opp hardisken i to deler med Partionmagic 8, får det ikke til, får beskjed om at det ligger saker på disken som ikke kan flyttes...regner med at det er Dell sine recovery greier...hvordan skal jeg få delt opp disken da? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk maskinen i dag! Knallbra!! MEGET fornøyd :thumbup:

 

Har bare et problem,prøver å dele opp hardisken i to deler med Partionmagic 8, får det ikke til, får beskjed om at det ligger saker på disken som ikke kan flyttes...regner med at det er Dell sine recovery greier...hvordan skal jeg få delt opp disken da? :dontgetit:

Jeg vil foreslaa at du formaterer disken brutalt foer du partisjonerer.

Lenke til kommentar
Fikk maskinen i dag! Knallbra!! MEGET fornøyd :thumbup:

 

Har bare et problem,prøver å dele opp hardisken i to deler med Partionmagic 8, får det ikke til, får beskjed om at det ligger saker på disken som ikke kan flyttes...regner med at det er Dell sine recovery greier...hvordan skal jeg få delt opp disken da? :dontgetit:

Jeg vil foreslaa at du formaterer disken brutalt foer du partisjonerer.

Ingen andre muligheter?

Lenke til kommentar

Det burde gå greit med Partition Magic har gjort dette selv på disker som er i drift.

 

Jeg ville forsøkt følgende:

 

Skru av swapfilen til windows og slette alt du ikke kommer til å bruke så det er mest mulig ledig plass. Endre størrelsen på de eksisterende partisjonene til det minimale (resize partition). Så skal du kunne flytte den ledige plassen til helt på slutten av de to partisjonene du allerede har (move unallocated space) (antar du har to, en med os og en med recovery utilities). Så kan du opprette ny partisjon i den uallokerte plassen som er på slutten der. Skru på swapfil igjen.

 

Lenge siden jeg brukte partition magic og det kan være litt knot. Men hold tunga rett i munnen så tror jeg det er muligheter for at du skal klare dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...