Gå til innhold

Har fujifilm s5500 vurderer cannon EOS300D..


Anbefalte innlegg

Har fra før Fujifilm finepix s5500 og er kjempefornøyd med det, har til nå stort sett benyttet meg av auto og de andre forhåndsinnstilte programmene. (Begynte å teste P i går...og ble veldig fornøyd!!) Er veldig fornøyd med fargene dette kameraet tar.

Har i tillegg Canon EOS 300D på lån...har fått tilbud om å kjøpe dette brukt, og ville derfor teste det først. Har prøvd det både med kit linse; 18-55 og med ultrazoom 55-200. (Trives best med den sistnevnte...men syntes allikevel jeg ikke kommer tett nok på når jeg tar bilder)

 

Og det jeg nå da trenger litt "veiledning" på er om det er så stor forskjell på disse to kameraene at jeg bør investere i EOS 300D eller om jeg heller bør utforske mitt fujifilm s5500 videre...

 

Jeg tar mest (Alltid?!) bilder av mine 2 barn og liker derfor kameraer som er kjappe og som zoomer bra!

 

Håper noen kan dele sine synspunkter med meg! :hmm::yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv et hp850 for ca et år siden. Dette tok nokså bra bilder til kompaktkamera og være. Har nå kjøpt meg et nikon D50 pga det andre gikk i stykker for en stund siden. Merker stor forskjell på bildekvalitet, og det er kjempegøy og eksperimentere med. Har selv to unger.

 

Min anbefaling er hvis du er ute etter bedre bilder og flere manuelle innstillinger/muligheter: kjøp det. Dette kamera ligger billig i pris nytt så du bør få det til en grei pris. Et speilrefleks har forøvrig mye større bildesensor enn kompaktkamera og derfor bedre bilder. Har ikke noe erfaring med canon, så hvis jeg tar grundig feil må noen arrestere meg.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kender ikke dit, men har selv 350D og er fint tilfreds. Jeg havde standardoptikken kort ... den blev solgt igen. så jeg ville nok finde etn pakke med noget lidt bedre end det.

 

Det har mulighed for op til 1600 iso, og masser af indstillingsmuligheder. Da jeg købte fik man et gratis minnekort på 256 MB til sendt (klan tage ca.60 billeder i JPG eller 20 i RAW)

 

Det er altid svært at rådgive om optik, men sigmas 18-125 eller Tamrons 28-75 f:2,8 er gode bud på hverdagsoptik (ligger på 2-3000 dkr.) til de store afstande kan du få sigams 70-300 apo tror jeg den hedder til omkring 2000 dkr.

 

FredMiranda er et fint sted at få lidt inspiration.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har dessverre ikke erfaring til Fujifilm Finepix S5500 eller Canon EOS 300D.Tenkte jeg kunne dele mine erfaring, siden jeg selv var i tilsvarende situasjon.

 

Selv hadde jeg en Canon S40 kompaktkamera i mange år, og kameraet begynte å synde på siste vers. Valget var å investere i en ny kompaktkamera (les: Canon S70) eller en speilrefleks. Etter mye lesing av forskjellige reviewer, overveieing frem og tilbake, endte jeg med en Canon EOS350D med kit-linsen.

 

Med 350D har det åpnet en hel ny verden for meg. Blir mer og mer glad i fotograferingen. Kvaliteten og raskhet (tenkte på fokuset) kan ikke sammenlignes mellom min aldrende S40 og 350D. Angrer ikke et sekund for at jeg brukte de ekstra tusener på 350D. For å si det sånn: I løpet av 4-5 årene som jeg hadde S40 tok jeg ca 7000 bilder, mens med 350D har jeg tatt like mange bilder siden april i år. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...