Gå til innhold

Generelt om java og compilere! Veiledning?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg er ny innenfor java-programering og lurer derfor på litt av hvert! (hehe)

 

Jeg har Borland JBuilder, og synes denne funker ganske fint, men jeg lurer på litt mere profesjonelle meninger. Er dette en dårlig compiler? Hvilke burde jeg bruke? JBuilder er objektbasert (er det ikke det det heter a?) Sånn at hvis jeg vil ha en knapp går jeg på designer og velger "Button". Er alle java-compilere slik? Er det noen ulemper med dette?

Veit at ikke alle compilere er slik, og hvis man skal ha en knapp må man lissom beskrive hvor den skal stå via koordinater og stuff. Er det noen fordel med å gjøre det på den måten?

Fetter'n min kan endel java, og han sa at han sa at maskinen skulle tegne opp en knapp (et lite spill han hadde) og disse blei forskjellige ettersom om man var på windows/linux osv. Er det samme typen knapp som jeg får opp når jeg går på designer, og velger en "button" i jbuilder?

 

Tusen takk for svar! :D Føler meg litt lost i en stor verden! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Jeg er ny innenfor java-programering og lurer derfor på litt av hvert! (hehe)

 

Jeg har Borland JBuilder, og synes denne funker ganske fint, men jeg lurer på litt mere profesjonelle meninger. Er dette en dårlig compiler? Hvilke burde jeg bruke? JBuilder er objektbasert (er det ikke det det heter a?) Sånn at hvis jeg vil ha en knapp går jeg på designer og velger "Button". Er alle java-compilere slik? Er det noen ulemper med dette?

Veit at ikke alle compilere er slik, og hvis man skal ha en knapp må man lissom beskrive hvor den skal stå via koordinater og stuff. Er det noen fordel med å gjøre det på den måten?

Fetter'n min kan endel java, og han sa at han sa at maskinen skulle tegne opp en knapp (et lite spill han hadde) og disse blei forskjellige ettersom om man var på windows/linux osv. Er det samme typen knapp som jeg får opp når jeg går på designer, og velger en "button" i jbuilder?

 

Tusen takk for svar! :D Føler meg litt lost i en stor verden! :blush:

Jbuilder er en IDE (Integrated Development Environment) - som innebærer at programmet er alt fra en tekst-editor til kompilator, mens dette tradisjonelt har vært flere programmer.

 

Fordelen med å bruke en IDE til layout er at det er noe enklere, samtidig som det er lettere å "forstå".

 

På andre siden er fordelen med å skrive GUI koden selv at du forstår bedre hva som faktisk skjer, og hvordan de forskjellige elementene samarbeider.

 

Generellt vil jeg påstå at GUI kode som er skrevet for hånd er renere og enklere å lese, mens GUI koden skrevet av en IDE er lager for å være så generell som mulig og dermed ikke like enkel å vedlikeholde senere (utenfor IDE'en).

 

Java har forskjellig look-and-feel for de forskjellige operativsystemene, som gjør at et Java program ser ut som et "hvilket som helst annet program" på systemet. Nå kan velge hvilken Look-and-feel programmet ditt skal ha, så du kan få programmet til å se ut som et OS X eller Linux program på Windows, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...