Gå til innhold

Overklokke A64 3200+ "Venice"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har klokket min 3200+ "Venice" via fsb til 2250Mhz@HTT 225Mhz. (fra 2000Mhz)

Betyr det i praksis at jeg går forbi en 3500+ "Venice"?

(for den yter jo 2200Mhz orginalt) :hmm:

Er dette en skadelig overklokking?

Ja, det er klokkefrekvensen som er eneste forskjellen imellom de to utgavene, så idet du passerer 2,2 GHz vil du gå forbi en 3500 på standard innstillinger. Minnet kan jo også overklokkes, men prosessoren vil bety mest i de aller fleste sammenhenger.

 

Høy klokkefrekvens i seg selv er ikke det minste skummelt. Hvis man derimot benytter en farlig høy spenning for å oppnå det, i kombinasjon med middelmådig kjøling, kan det være farlig. Jeg anbefaler å holde seg godt under 1,6 - det er uansett mange som får gode resultater med 1,4-1,5v.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å sette "max memclock" til en lavere brøk, slik at minnet ikke vil være begrensningen uansett. Hvis CPU virkelig stopper på 2,2 har du vært ekstremt uheldig. En strømforsyning ratet til 300W vil neppe være optimalt for overklokking. Det finnes en sticky om overklokking av hovedkortet ditt, under Overklokking Generelt.

Lenke til kommentar

Jeg har følgende på vei i posten til meg.

 

HK MSI K8N Diamond SLI 939

RAM Corsair Twinx2048-3200C2

CPU AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz 939

 

Noen som har et bra oppsett for overklokking som kan postes her som en guide for meg. Jeg har grei erfaring med pc og pcbygging men liten erfaring med overklokking. :ermm:

 

Jeg har vannkjøling og 24x12cm radiator

 

Mvh

Joyern

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...