Gå til innhold

Sliter under winXp installasjonen, trenger hjelp!


D2001

Anbefalte innlegg

Hei,

 

skulle til å reinstallere winXP på bærbaren. Er en Medion (Cybercom) bærbar som jeg kjøpte fra Obs! for par måneder siden. Er helt fornøyd med den, egentlig, til nå!

 

Hadde masse dritt i den og ville begynne på "nytt" før skolestart. Lagde en tråd her og fikk tips om å bare bruke CD'en (DVD) til å reinstallere.

 

 

Jo slik skjedde;

 

"Hva vil du gjøre"

 

> Installere Windows XP

 

 

Så kom det valg, valgte riktig, også startet maskinen på nytt. Så kom det opp en blå skjerm med hvitt og grått skrift, dette sto det;

 

*Hvis du vil installere Windows XP nå, trykker du ENTER.

*Hvis du vil reparere en Windows XP-installasjon ved hjelp av gjenopprettingskonsollen, trykker du E.

*Hvis du vil avslutte installasjonsprogrammet uten å installere Windows XP, trykker du F3

 

 

Så prøver jeg alternativ 1 og trykker enter ->

 

Sett inn CD-ROMen merket:

CD-ROMfor Windows XP Home Edition Service Pack 2

i CD-ROM-stasjonen.

*Trykk Enter når du er klar.

 

 

Da skjer det jo ingenting når jeg setter inn Medion-DVD'en som fulgte med! Hva gjør jeg?? Har nettilgang på den stasjonære. Kan laste ned filer og brenne på CD, hvis det er et valg.

 

 

 

Da slår jeg av PCen, slår på igjen, og velger alternativ 2 denne gangen ->

 

1: C:/WINDOWS

 

Hvilken Windows-installasjon vil du logge deg på (Trykk ENTER for å avbryte)?

 

"C" kommer opp, men så går det ikke ann å trykke på ":" eller hvilkensomhelst bokstav/tegntast! Kommer ikke forbi "c"....

 

 

Jeg skal begynne på skolen på mandag, hjelp er til å bli enormt pris på... Har ikke råd til verkstedrep. eller tid til å sende inn PCen...

 

 

Hjelp! :ohmy:

Endret av D2001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK!! Da trykket jeg bare på "1" på alternativ 2 og gikk videre!

 

Men... Ugh.. Så står det:

 

"Skriv inn administratorpassord"

 

Jeg skriver jo det passordet jeg hadde (jeg var den eneste brukeren på PCen) men det aksepteres ikke!

 

 

Skummelt...

Lenke til kommentar

Tydeligvis noe rart med medion-cd'n. Den burde jo bare være ei ghost-plate (eller lignende), som gjenoppretter maskinen slik den var når du fikk den.

 

Ellers så er ikke administratorpassordet det som du har brukt på din brukerkonto (om du ikke har logget på som "administrator" da).

 

Har du cd-key til winXP? Om du har det kan du jo bare låne en ekte windows-plate hos en kompis eller noe, så slipper du stresse med en jalla backup-plate.

Lenke til kommentar
Tydeligvis noe rart med medion-cd'n. Den burde jo bare være ei ghost-plate (eller lignende), som gjenoppretter maskinen slik den var når du fikk den.

 

Ellers så er ikke administratorpassordet det som du har brukt på din brukerkonto (om du ikke har logget på som "administrator" da).

 

Har du cd-key til winXP? Om du har det kan du jo bare låne en ekte windows-plate hos en kompis eller noe, så slipper du stresse med en jalla backup-plate.

Ja det må være noe galt med DVD-platen for jeg har ofte re-installert uten pes.

 

 

Har ingen å låne cd/dvd fra, det er det som er så jævlig kjipt...

 

Edit: Er bombesikker på at jeg taster inn det riktige passordet...

Endret av D2001
Lenke til kommentar

Sålenge du har lovlig key så kan du laste ned en fin ISO med SP2 på og alle gode ting.

 

Du burde laste ned drivere til div hardware og legge inn vanlig windows, sånne CD'er som følger med med drivere og alt på blir fort utdaterte...

 

Du har kanskje en såkalt "OEM key" til Windows, det er ikke helt sikkert den vil virke på en vanlig versjon av Windows XP :hmm: men verdt å prøve ihvertfall.

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Sålenge du har lovlig key så kan du laste ned en fin ISO med SP2 på og alle gode ting.

 

Du burde laste ned drivere til div hardware og legge inn vanlig windows, sånne CD'er som følger med med drivere og alt på blir fort utdaterte...

 

Du har kanskje en såkalt "OEM key" til Windows, det er ikke helt sikkert den vil virke på en vanlig versjon av Windows XP :hmm: men verdt å prøve ihvertfall.

Hvor? :p

Lenke til kommentar

Du kan vel laste ned fra *fjernet av moderator*

 

Det er helt lovlig siden du har lisens som følger med maskinen...

Det er vel ikke forskjell på WinXP til bærbar og stasjonær såvidt jeg vet, men de er godt mulig det har skjedd noe siden jeg switchet...

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
Du kan vel laste ned fra thepiratebay.org

 

Det er helt lovlig siden du har lisens som følger med maskinen...

Det er vel ikke forskjell på WinXP til bærbar og stasjonær såvidt jeg vet, men de er godt mulig det har skjedd noe siden jeg switchet...

Fant heldigvis norsk XP SP2 fra thepiratebay :)

 

Laster ned nå.

 

 

 

Nervøs...

Lenke til kommentar
Har du prøvd å ikke skrive inn noe som helst i administrator passord?

Tror ikke det skal være noe der første gang du logger inn etter reinstall...

Bare blankt felt..

Ooo, kom et steg videre gitt, med blankt passord :)

 

 

Eh nå kom det sånn vanlig command linje;

 

C:/WINDOWS>

 

 

Forslag til hva som skal inn nå?

Lenke til kommentar

Skrev inn HELP også kom det opp en liste med kommandonavn som den "kjente". FORMAT står også der, hva skjer da tro? Enda mer kødd eller er jeg på nogenlunde riktig vei da?

 

 

Edit: Nei skjedde ikke noe der gitt...

 

 

Kjenner ikke igjen kommandoen.
Endret av D2001
Lenke til kommentar

men så er det også det at med gjenopprettings cd så skulle du aldri kommet til valgene om å installere xp, reparere osv, skulle kommet andre valg tror jeg, som er gjenoppretting og ikke nyinstallering..

Pleier å være det på de fleste pcer der xp original cd ikke er med..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...