ikristih Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 (endret) HEi dere... Har nettopp vært å kjøpt meg pinnacle studio PLUSS v 9 Gledet meg til å starte. Men gfår ikke opp vido filene jeg har på maskinen eller kamera. Men f¨år opp bilder fra samme kamera... JEg har et kamera med både minnebrikke til vido og bilder... Bildene kommer i jpg format, så disse får jeg opp. Mens video klippa kommer i mp4, men må være i avi, eller mp2... Hvordan klarer jeg å bytte filnavn?????? Hjelp.. Har så lyst til å komme i gang... Vær så snill... ( ber på mine knær...) Endret 10. august 2005 av ikristih
p@ge Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 ikristih, velkommen til dette forumet. du burde nok forandre " emnefeltet " ditt ellers blir din tråd fort stengt. man kan ikke se hva ditt emne handler om.
PerB Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Har du koblet videokameraet til med en firewire kabel? Eller er det snakk om et stillbildekamera med videosnutter?
ikristih Skrevet 10. august 2005 Forfatter Skrevet 10. august 2005 Har du koblet videokameraet til med en firewire kabel? Eller er det snakk om et stillbildekamera med videosnutter? Det er et helt nytt kamera fra Sanjo. Både film og bilde på 1 gb brikke... Hva er denne firewall kabel for noe da?????? Følte jo ikke noe med... Til vanlig bare setter jeg brikken inn i dataen å bildene og filmene kommer opp!!! Hmmm... MEn hvordan får jeg Mp4 fil til å bli en annen fil..????????????????? Skjønner ikke noe.. Når jeg prøver å laste opp filmene, kommer det bare svarte ruter, den vil liksom ikke lese filen.... Skjønner dere hva jeg mener????? ( skjønner nesten ikke selv:-) )
PerB Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 (endret) MP4 er et annet format enn MP2. Du må lete etter et konverteringsprogram som kan konvertere innholdet i filene, evt laste ned en MP4 codes som passer dine programmer. [EDIT]: Pinnacle studio PLUSS v 9 er et flott program beregnet til videoredigering bl.a. fra digitale videokameraer via firewire. Endret 13. august 2005 av PerB
am3k Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
am3k Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.
Anbefalte innlegg