Gå til innhold

Crusader,Holy Strength og Rogue...


Anbefalte innlegg

Har et litt noob spørsmål når det gjelder crusader enchant'en og proc'en (Holy Strength). Var en Subtlety Rogue før lvl 48 og fikk Crusader enchanten på begge mine daggere (Gut ripper og shadowblade).

 

Når jeg rundet lvl 50 endret jeg talentene til combat rogue build da jeg rett og slett syntes det gikk tregt å grinde med Subtlety builden - dette resulterte i at jeg gikk over til sverd i MH (Bloodrazor) top dmg på 130 passet utmerket til ss roguen jeg var blitt. Bakdelen med denne var at crusaderen (som nå kun er i offhand) nesten aldrig proc'er - tidligere procet denne 3-4 ganger i løpet av 1 kamp (da jeg hadde crusaderen på begge daggerne).

 

Fant da ut at ved å starte kampen med begge daggerne vente på crusader proc'en så swappe til sverdet (m/høy top DMG) virket svært effektivt, virket da som sverde mitt gjorde mye mer DMG når Holy Strength hadde slått inn.

 

Om du fortsatt henger med blir da spørsmålene som følger - Hva gjør Holy Strength for meg som rogue? Øker den attack power for ss'en min? og har hastigheten på våpenet noe å gjøre med proc raten på crusader enchanten (mao burde jeg investere i en crusader på sverdet)

 

Håper noen har noen tips :)

 

Shadowplay

( profilen min er her: http://wow.allakhazam.com/profile.html?96430 )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Icy chill er ikke noe å satse på tror jeg :p

Det beste er nok crusader/lifesteal/+15 agi tror jeg.

 

edit: +weapon damage er heller ikke så dumt har jeg hørt.

+ weapon damage er ikke helt på jordet, nei, men icy chill er da ingen dårlig enchant hvis du har et raskt off-hand-våpen. Funker fint i PvP i hvert fall.

Lenke til kommentar
Jeg vet at du kan bytte main- og off-hand i kamp, men bytte ut mainhand med et våpen fra inventory?

 

Funker som bare det :)

 

Takker for masse input!

 

btw - icy chil'en var det eneste jeg hadde ingridienser til å lage :) bedre en ingenting :)

Endret av shadowplay
Lenke til kommentar
Joda, men det er allikevel langt bedre å ha icy chill på et kjapt off-hand-våpen, og heller ha en enchant med bedre proc i main hand.

Proc Rate on Crusader and most other things...

Reply Posted by Taleeah on 2005-07-20 12:26:06

Last edit: 2005-07-20 12:34:11

The way the proc works on most items (or at least on the Crusader) is by "proc per minute". Blizzard did this to prevent faster weapons from having more procs than a slower weapon.

 

For the Crusader enchant the formula for proc goes like this for Main Hand: Proc % = Weapon Speed x 2.

 

For Off-Hand it is probably: Proc % = Weapon Speed, or Proc % = Weapon Speed / 2. I don't have a dual wielder to confirm this, but I'm pretty sure it's like that.

 

So if you have a main weapon with 3.00 speed, you'll get a 6% proc rate with it. If you have a fast main weapon that has 1.60 speed, then you'll get a 3.2% proc rate with Crusader. I tested this out with my character using both of the examples above, and after 1000 swings with each weapon the percentage came out exactly as expected =)

 

Hentet fra en kommentar på thottbot.com, mener dette høres veldig sannsynlig ut. Altså så spiller ikke weapon speed noen rolle for de fleste enchants.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...