Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ene nettverkstilkoblingen på HK plutselig død?


Anbefalte innlegg

Morn.

 

Jeg sitter på et Gigabyte K8NS-Ultra939 hovedkort. Ikke vært noen problemer med det, før nå idag når jeg skrudde på pc'n. Dette kortet har forøvrig to nettverkskontrollerer, en 100mbit, og en gigabit.

 

Da får den ene nettverkskontrolleren ikke kontakt (Marvel Yukon Gigabit Ethernet), og det vises "a network cable is unplugged".

Sjekker først andre enden av kabelen, for jeg tenkte at det umulig kan være noe feil med kontrolleren på min pc, den funka da sent i går kveld!

Men nei, kabelen og routeren er fin, og når jeg kobler kabelen inn i den andre nettverkskontrolleren (NVIDIA nForce), så får den kontakt og alt funker..

 

Har Marvel sin kontroller plutselig død på meg??

Har prøvd å restarte, deaktivere / aktivere igjen.

Har ikke avinstallert / installere drivere på nytt igjen, da jeg ser det som unødvendig da kontrolleren fungerte utmerket for 14 timer siden!!

 

Denne var ny for meg, jeg skjønner det ikke

:dribble:

 

Hjelp, noen!!

Endret av bj0rnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noko liknande skjedde med meg. Har a8n-sli deluxe, med to nettverksporter.

Plutseleg ein dag, så funka ikkje marvell yukon kontrolleren. Prøvde det samme som du gjorde, men ikkje noko resultat.

 

Men da eg oppdaterte biosen til hovedkortet, så funka den igjen. Prøv å gjer det samme. Har du siste versjon av biosen, kan du berre prøve å skrive over med den igjen...evt. nullstille biosen...

 

håper dette hjelper! kan ikkje garantera noko...

Lenke til kommentar

Fikk et lite lys i tunnelen her en stund, men nei...

 

Oppdaterte til nyeste versjon, men problemet vedvarer.

 

Ohh, orker ikke tanken på å koble ut alt fra kabinettet, skru av kortet og betale penger for å sende det til reklamasjon hos netshop og være uten pc i 2 uker... vurderer å la det være og heller skaffe meg et PCI-kort med gigabit..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...