Gå til innhold

Problem med fildelingsprogram

t0ggler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har et merkelig problem fildelingsprogrammene mine for tiden. Jeg bruker til daglig DC++ og torrentprogrammet BitLord. I DC++ får jeg ikke koblet meg til noen hub, mens i BitLord vil ikke nedlastningen starte.. Det kan virke som om de ikke klarer å opprette noen fobindelse. Jeg har uansett ikke peiling, så jeg håper noen her kan hjelpe meg.

På forhånd takk :)

Øyvind

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo

Det kan være noe så enkelt som om at du har fått ny ip-adresse av isp'n. Da må du hvertfall bytte i DC++ i Active mode.

Ellers regner jeg med at portene er åpne. Her kan også firewall'er lage litt krøll.

Konklusjon: Sjekk ut ip-adr og porter iht firewall / Router (hvis du bruker det).

mvh

Blackie L.

:thumbup::thumbup:

Skrevet

Jeg har online adsl fra telenor, firewall bruker jeg ikke og ip-adresse får jeg automatisk..

I dag funker det faktisk, men det er oftest sånn at det ikke virker neste gang. Det virker bare en gang i blant liksom.. :blush:

Skrevet

Hallo

Jepp, hvis du får tilbake samme ip, så funker det nok igjen.

Når de er i DC++ og i en hub, skriv: +myip (funker i de fleste, tror jeg)

Hvis det er samme i innstillingene, så funker det.

Ellers bør du snarest få deg en firewall. Zone alarm har en freeware versjon. Bra sak.

Som sagt: Har du kontroll på ip-adr og riktige åpne porter, så funker det meste av P2P.

mvh

PØB

Skrevet

Hei igjen..

Har vært på skolen denne uka, først tilbake nå..

Takk for hjelp alle, det var nok et problem med ip'en. Det har uansett løst seg nå, takk igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...