stylus Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 Jeg har ADSL basis fra telenor, sparklan router og usb mottaker i PC'n. Sliter litt med mottak av signal på den PC'n som er lengst ifra. Her går signalet (i rett linje): Gjennom vegg (tre) - gulv (tre) - Sofa!!!!! og en vegg (tre) til. Signalet varierer fra veldig bra til lavt (veldig lavt) Har merket at det hjelper å flytte på PC'n noen cm for å få bedre signal, men dette er ikke en løsning jeg vil sitte med hver dag. (flytte på PC'n hele tiden.) SÅ kommer jeg til spørsmålet mitt: Finnes det noen greier som kan "fange" opp signalet i 2. etg. og sende det videre inn på det rommet som PC'n med signalproblemer? DVS: Router - "mottaker/sender" - PC Vet ikke om dette har et navn, jeg....... Flott hvis noen kan svare på dette. S
Fumle Skrevet 8. august 2005 Skrevet 8. august 2005 (endret) http://www.sparklan.com/products_antennas.htm https://prisguiden.no Endret 8. august 2005 av Fumle
stylus Skrevet 9. august 2005 Forfatter Skrevet 9. august 2005 Vil en ny antenne med større dB hjelpe? Ser at det er 2dB på antenna som sitter på routeren nå......... Hva med å sette på en slik, vil dette øke rekkevidden? billig var den og.......
stylus Skrevet 9. august 2005 Forfatter Skrevet 9. august 2005 Noen som kan fortelle meg hva en "repeter" er?
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 9. august 2005 Skrevet 9. august 2005 Jeg har laget en sånn en for å løse det problemet:
stylus Skrevet 9. august 2005 Forfatter Skrevet 9. august 2005 Er det ingen som bor sammen med langhårete troll, som meg? Jeg har presset meg til å ha mine saker på et rom. (da snakker jeg om PC og utstyr.) Dette er min hule. Router og moden står i gangen nede i 1.etg. Kunne sikkert laget meg en retningsantenne selv, men for å beholde husfreden, velger jeg å kjøpe en som ser litt fin/orginal ut. Har sett diverse bilder der folk har laget antenner med paraboler og slikt. Det vil ALDRI!!!!!! komme i mitt hus. (Til det er jeg vel litt for tøffel..... ) Neida , Takk for svar. S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå