Gå til innhold

Ålesund by night.


Anbefalte innlegg

Dette er omtrent det første bildet jeg tar med mitt splitter nye EOS 20d kamera. Har bare hatt det i tre dager så jeg er så fersk som man får det. Har eksperimentert litt med forskjellige innstillinger. Dette er virkelig gøy.

 

Brukte Eos 20d og kit-objektivet (EF-S 18-55mm). Tror ikke det ble så "steike gale" for å være heeelt fersk:)

post-209-1123501092_thumb.jpg

Endret av thorgir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte stemningen i bildet veldig godt. Men som det skrives av Ardie, så burde bildet vært rettet opp. Først lurte jeg på om det var pga en veldig vidvinkel, men siden du har brukt kit-objektivet så kan det vel ikke være det heller.

 

Rett opp bildet, og så har du plutselig et knallbilde.

 

Spørsmål: Er det pga skyer eller tåke at fjellene i bakgrunnen er ute av fokus og nesten ute av syne? :hmm: Hvilken ISO er det tatt med?

Lenke til kommentar

Flott utsnitt og lekkert bilde! Som det blir sagt bør du rette opp horisonten som heller kraftig mot venstre.

 

Det tekniske synes jeg ikke er helt på topp, litt uklart/støy samt ser ut til å være litt kraftig jpeg-komprimering.

 

Ut fra det lille jeg har prøvd med lange lukkertider så vil jeg absolutt anbefale at du skrur ned ISO, gjerne til 100. Sett blenderen lavere, jeg ville eksperimentert rundt 10-16. Relativt stødig stativ og selvutløser/trådutløser hører med, og eksperimentering med litt ulike lukkertider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...