Gå til innhold

MSI 945P & RAM


killerno

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe:

MSI 945P NEO-F, I945P, Socket-775, ATX S-ATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

 

Ser at den støtter ram opp til 677, men kompletts ”Tilbehør” viser også at den kan ha DDR2 PC6400 som er 800MHZ.

Er det noe vits i å kjøe den PC6400, vill den bare kunne bli utnyttet som en 677MHZ RAM vil.

 

I følge danske overclock.dk

Og her blev det så Abit der fik lov til at komme ind med deres Intel 945P chipset, som kan køre vores PC6400 RAM helt ud,

 

og er fremtidssikret på alle ænder og kanter, bl.a. er det klar til Intel's Dualcore processore.

 

 

Resten av pc:

MSI 945P NEO-F, I945P, Socket-775, ATX S-ATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail

Intel Pentium D 830 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's

WaterChill CPU/VGA/Chip Power Kit KT12AT -12VX 12V Pumpe, Dual 120mm Rad. 775

 

Noen som har noen anbefalinger eller andre meninger om noe av det over bør styres unna.

Endret av killerno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor kjøper du deg ikke ett hk med støtte for SLI? siden du skal kjøre GeForce kort? Jeg kjører asus P5ND2-SLI DELUXE kort, det er veldig bra.

 

Veldig god ytelse har det også. eneste som er dårlig er at jeg har litt feil ram til hovedkortet. Men corsair brikkene du har på lista her skal passe glatt :)

Lenke til kommentar

For det første tror jeg ikke det kortet støttet p4 dual core, og har ikke tenkte å ha 2 skjermkort til 3k ;) hver. Spiller bare 1 spill som ikke forhåpentlig vis ikke kommer til å ta av slik at jeg trenger mer en den maskinen her med det førest.

 

Et det kanskje bedre å kjøpe 2 billigere skjermkort å kjøre sli istedenfor et litt dyrere et?

Lenke til kommentar
For det første tror jeg ikke det kortet støttet p4 dual core, og har ikke tenkte å ha 2 skjermkort til 3k ;) hver. Spiller bare 1 spill som ikke forhåpentlig vis ikke kommer til å ta av slik at jeg trenger mer en den maskinen her med det førest.

 

Et det kanskje bedre å kjøpe 2 billigere skjermkort å kjøre sli istedenfor et litt dyrere et?

Joda, det støtter dualcore cpu :) aha, da er det jo greit :)

 

tja, jeg gjorde det, kjøpte 2stk 6600 GT istedet for 1 6800GT. Det er ikke så veldig lønnsomt. DU får bedre score i benchmarks, men ikke i ren ytelse i spill.Så det er nok like greit å bare kjøpe ett 6800 GT kort.

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...