Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Shuttle SN25P nettverksproblemer.


Anbefalte innlegg

Heisann, folkens ;)

 

Jeg har en shuttle sn25p, som jeg sliter litt med, har nettop lagt inn winxp pro, og driverne som fulgte med. Jeg har var hos en venn, og linket over lan, da funket lanet delvis. Eneste som var å klage på da, det var at jeg ikke fant de andre maskinene kun meg selv.

 

Brannmuren i xp var slått av da jeg prøvde, og jeg hadde delt ei mappe.Men de andre fant meg og dem selv, men kunne ikke gå inn på min maskin.

 

Så nå i dag når jeg kom hjem koblet opp pcen, hadde jeg kontakt med routern, jeg fikk ip av den. Men hverken intnernet eller kontakt med de andre pcene i nettverket.

 

Hva er galt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sjekk at du er på samme gruppe i nettverket. Typisk er de fleste maskinene i en gruppe med navn "workgroup", winxp home lager som regel gruppen "mshome".

 

Åpne for at andre kan komme inn på pc'en din ved å tillate "Guest access"

Ja, det var det første vi tenkte på.

 

Guest access? forklar mer!

Endret av Gauntlet
Lenke til kommentar

Du skal ha en brukerkonto som heter Guest. Windows-brannmuren slår av og til denne av. Når denne kontoen er på, gjør det det enklere å gi andre tilgang til din maskin.

 

Prøv å få kontakt med de andre pc'ene ved å skrive inn maskinnavnet deres i internet explorer, forutsatt at dere er i samme nettverksgruppe.

Lenke til kommentar
Du skal ha en brukerkonto som heter Guest. Windows-brannmuren slår av og til denne av. Når denne kontoen er på, gjør det det enklere å gi andre tilgang til din maskin.

 

Prøv å få kontakt med de andre pc'ene ved å skrive inn maskinnavnet deres i internet explorer, forutsatt at dere er i samme nettverksgruppe.

Okai, nå er allt gjort, maskinnavn, og gjest konto er prøvd.

Fortsatt ingen internet, eller kontakt med andremaskiner. :cry:

Lenke til kommentar
Da ville jeg brukt ipconfig i et dosvindu. Det er mulig noen innstillinger er feil, ikke bare ip-adressen.

ipconfig /renew

eller

ipconfig /release

Da er det gjort, fikk ny ip av routern og allt, stod nede at 100mbit tilkoblet.

Men ingen internet eller kontakt med andre maskiner, skjønner ingenting av dette! :ohmy:

Lenke til kommentar
Ok, forsøk dette. Skriv inn nøyaktig samme informasjon på tcp/ip som en av de andre maskinene på nettverket. Den pc'en kan da ikke være på nettverket. Får du da tilgang?

Altså jeg får ip av routern, de andre har på sånn automatisk ip tildeling.

Det har den nye pcen også.

Endret av Gauntlet
Lenke til kommentar
Hvor mange pc'er er det tilkoblet routeren? Husk også at hvis det er et "x"-lignende tegn mellom to nettverksporter på routeren der den ene porten brukes for internett, skal den andre porten ikke benyttes.

Men, vi byttet port på den pcen som stod på nett, og den nye som ikke får nett.

Så står det 1,2,3,4 på de portene vi bruker.

Lenke til kommentar
Da vil jeg tippe at enten er kabelen til den pc'en som ikke kommer på nett helt god, eller porten på pc'en kan være defekt. Jeg går ut i fra at du har sjekket i enhetsbehandling og det ikke er noen problemer med nettverkskortet der?

Vel. Har prøvd å byttet kabel nå fra en som er sikkert at funker (den som hører til den maskinen jeg sitter på nå). Nettverkskortet funker. Vær så snill! HJELP MEG!!!!! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...