vegjoh Skrevet 6. august 2005 Skrevet 6. august 2005 Hei! Er det noen der ute som tilfeldigvis har en "Compaq Professional Workstation SP700"? Jeg har en slik maskin med Pentium III Xeon 550MHz CPU. Jeg har også en ekstra CPU, som jeg ønsker å installere (disse er da like). Selv om jeg installerer begge prosessorne, finner BIOS bare den ene av dem. Har byttet om prosessorne, så begge er nok i orden. Lurer på om det er noen som vet hva som må gjøres for å oppgradere denne til dual CPU. Ser at det er plass for å installere VRM-moduler (begge er tom), men jeg fikk (etter en del googling) inntrykk av at disse bare måtte brukes ved installasjon av to stk. Pentium II Xeon. Håper noen kan hjelpe... (Usikker på om dette er riktig kategori. Det dreier seg om CPU, men i bunn og grunn tror jeg problemet er et sted på hovedkortet. Håper denne kan flyttes hvis den er feilplassert) Mvh Vegard
vegjoh Skrevet 17. september 2005 Forfatter Skrevet 17. september 2005 Det finnes jo folk her som bruker søkefunksjonen, så jeg kan jo fortelle hva konklusjonen ble.. VRM-moduler måtte til. 2 stykker. Kom fram til at det krevdes 2 VRM'er for hver CPU. To stk. var innebygget i hovedkortet, så to ekstra krevdes for dual-bruk. Disse skulle EET.no ha ca. 500 kr/stk for. Fant riktige moduler på eBay til ca. 120 kr - for begge inkl. frakt Så da ble det til slutt dual-maskin ut av den. Satte inn en ekstra SCSI-disk jeg hadde liggende. For eventuelt interesserte sjeler ble konfigurasjonen slik: Dual Pentium 3 Xeon 550MHz 768 MB SD-RAM, ECC (6x128MB) 2x9,1 GB SCSI Stod et Intergraph Wildcat PCI-skjermkort i maskinen. Et svært kort (fysisk iallefall ). Fant ikke riktig driver for 2000/XP, så jeg satte inn et enkelt ATi-kort med 8MB minne på AGP. Maskinen fungerer upåklagelig. Det eneste problemet er at jeg ikke aner hva jeg skal bruke den til . Litt vel mye støy kanskje, men den kan jo plasseres i et annet rom for serverbruk. Litt mer eller mindre unyttig informasjon sånn uti natta ;-) Vegard
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå