Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PRoblemer med internet etter formatering.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettop reformatert pcen, installert alle drivere og koblet meg til internet.

Det første jeg merket som var rart var at når jeg skulle spille online spillet Counterstrike, Steam merket ikke at jeg var pålogget internet. Jeg prøvde videre da webbrowseren min som funket helt fint. Mirc funker heller ikke. Det bare står "Unable to connect".

 

MSN funker fint, men yahoo messenger fungerer heller ikke. Jeg byttet fra proxy til proxy + firewall i yahoo messenger, da fungerte det!.

 

Jeg er ikke sikker på hva pcen min holder på med, men jeg sitter med en telenor ADSL forbindelse med kryssa kabel til pcen. Jeg har da aldri hatt noen "firewall" problemer før.

 

Er det noen som vet hva som feiler pcen min?

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett klokka di på greenwich mean time. Steam skal fungere da.

 

EDIT: sorry, leste ikke hele, rodde du bare hadde steam prob. Men du har installert alle driverne? nettverks driverne?

Ja, jeg har installert alle driverene. Internet fungerer, men er noen ting som ikke vil "logge seg på". Mirc, Yahoo messenger, Enkelte Java applicationer, steam, osv. Nesten som om jeg har en skikkelig sur firewall...

Lenke til kommentar
Sett klokka di på greenwich mean time. Steam skal fungere da.

 

EDIT: sorry, leste ikke hele, rodde du bare hadde steam prob. Men du har installert alle driverne? nettverks driverne?

Ja, jeg har installert alle driverene. Internet fungerer, men er noen ting som ikke vil "logge seg på". Mirc, Yahoo messenger, Enkelte Java applicationer, steam, osv. Nesten som om jeg har en skikkelig sur firewall...

bump..? :(

Lenke til kommentar
Vel, du kan jo sjekke om windows firewall lager problemer. Husk også at hvis du har installert norton antivirus 2005, installerer den sin egen brannmur.

Jeg har sjekke windows firewall, det er ikke den.. skrudd den av og på, fikla med den. Er nok ikke den.

 

Jeg har ikke installert noen annen form for antivirus/firewall beskyttelse. Det er det jeg syntes er så merkelig. Har kansje begynnt å tro at det er noe feil med ISPen (telenor) eller kansje nettverkskabelen/modemet. Noen som vet om det kan være feilen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...