Gå til innhold

Stabil multimedia-pc m/ dual-core til maks 15000,-


Anbefalte innlegg

Det begynner å bli vel mange tråder med omtrent samme tema nå, men jeg blir ikke så mye klokere og hadde satt pris på litt profesjonell hjelp.

 

Jeg har klart meg med en gammel Compaq (500MHz) i nesten fem år nå, så da er tiden inne for utskifting :p Og da skal jeg kline til litt skikkelig også! :cool:

 

Jeg bruker pc-en mye til surfing og bildebehandling i Photoshop. Men vil gå over til å spille mye mer, så et krav må være at den takler spill som Half-Life 2 uten noen som helst problemer.

 

Mine høyeste prioriteringer (i riktig rekkefølge):

 

- Stabil. Færrest mulig "Unexpected shutdowns", samt jevn flyt.

- Pris. Value for money! Vil bruke minst mulig, har satt av grense på 15.000,- uten skjerm.

- Støy.

 

Jeg er overbevist om at dual-core er tingen for meg. AMD X2 3800+ virker som skapt til mitt bruk, men er åpen for Intels D8**-serie også hvis det passer seg.

AMD er tydeligvis best til spilling av disse, og det er jo ganske viktig.

Overklokking er ikke aktuelt!

 

Jeg tar ikke sjansen på å bygge pc-en selv, så en ferdig bygd (f.eks. Pc-bygger hos diverse netshop's) er midt i blinken.

 

Trenger rundt 120gb med harddisk-plass. Har vurdert en Raptor som systemdisk, og en harddisk ved siden av. Tror dere det er uvettig utnyttelse av busjettet?

 

Sikler VELDIG etter 7800GTX, og vil gjerne prioritere dette kortet hvis budsjettet tillater det. :whistle: (Vil prosessoren bli en flaskehals?)

 

Et stilig kabinett er ikke til å forakte, men dette er et punkt hvor jeg regner med å spare inn litt...

 

2048MB RAM tror jeg trengs.

 

"Finegan" har et oppsett som ligner litt på hva jeg ønsker meg, men jeg trenger bl.a. tips om hvilke komponenter som er venner og ikke, slik at maskinen holder seg oppegående så lenge jeg befaler. :thumbup:

 

Håper jeg har lagt fram nok opplysninger, og er kjempetakknemlig for all hjelp jeg kan få til å finne mest mulig pc for pengene til mitt behov!

 

På forhånd takk!

 

Ps.

Skal kjøpe meg en skjerm til rundt 3000,- også, så hvis noen har noe å anbefale her, så er det toppers :yes:

Endret av nesjon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...