Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan får jeg oppdatert driver?


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat lagt inn Windows XP (Engelsk) på nytt.

Jeg har USB tastatur og mus.. de virket til å begynne med.. men så sluttet de å virke plutselig!

Så når jeg sjekker på Enhetsbehandling i System på kontrollpanelet så er det utropstegn ved USB Root Hub!

Og det står følgende: Windows cannot load the device driver for this hardware. The driver may be corrupted or missing. (Code 39)

 

Jeg har prøvd å sette inn bode Windows cd'n og cd'n til hovedkortet for at den skal finne driveren, men det går ikke!

 

Noen som vet hvor jeg eventuelt finner denne driveren?

Eller hva jeg kan gjøre?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kjøpte mus og tastatur, fulgte det ikke med PS/2 overgang? Bruk denne midlertidig hvis du har de(n).

 

Du skriver at du har forsøkt å sette inn forskjellige cd'er, men hvordan får du valgt driver hvis du ikke kan styre installasjon med mus eller tastatur?

 

Ellers ville jeg forsøkt å lage en windows-cd med drivere for usb-enheten hos en kompis. Evt kan du legge usb-drivere på diskett og under installasjon av windows trykke F6 for å legge inn drivere der.

Lenke til kommentar

Jeg har slike overganger! Men de funker ikke...

Skjønner ikke helt det heller.. hmm

 

Du spør hvordan jeg får gjort noe uten tastatur og mus..

Vel, jeg må bruke et gammelt vanlig ett! Det funker..

Bare USB'n som er ute av drift.. hehe

 

Skal egentlig driverne ligge på Windows cd'n?

Er det det du sier?

Lenke til kommentar

driverne til usb ligger nok på den cd'en som følger hovedkortet. Om du f.eks har et hovedkort med nvidia chipset, legg inn platform/nforce drivere. Har du et hovedkort med via chipset, legg inn "via hyperion 4 in 1 driver". Dette burde egentlig være nok.

 

Det jeg nevnte med windows-cd, er at du kan lage din egen der du legger inn alle drivere til pc'en din, så blir alt installert sammen med windows...

Endret av schwami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...