Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjøpte en SensorSweep pensel på internett etter å ha lest gode omtaler av produktet. Se link: http://www.pbase.com/copperhill/image/42963246

Denne penselen lades statisk ved hjelp av å blåses med trykkluft og gnikkes mot ett spesielt papir for å lades statisk.

 

I følge brukerveiledningen måtte jeg først dyppe den i vann tilsatt ett par dråper babyolje og så skulle den tørke i 1 time.

 

Etter 1,5 time luftet jeg den med trykkluft og gnikket den mot papiret for å lade den statisk. Så skulle jeg såvidt være i nærheten av CCD brikken når jeg børstet over den. Men uheldigvis var den ikke helt tørr og jeg fikk ett tynt lag med babyolje/fett over hele brikken eller rettere sagt glassplata som ligger over brikken. Hvordan i alle dager fjerner jeg dette?

 

Har hørt om ett Sensor Swab produkt som skal kjemisk brenne bort fett/olje, tror dere dette kan fungere.

 

Ringte Interfoto, men pga ferie så ville rensetiden ta flere uker, tror dere at jeg bør prøve Sensorsweep først eller overlate hele opplegget til fagfolk?

Endret av Killi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer bokstavlig talt 1000 kroners tipset!!

 

Etter at situasjonen så håpløs ut leste jeg på nettet at Canon anbefaler å bruke stoffet Heptan (koster 32kr på apoteket) Jeg tok så mot til meg å bløtet opp en q-tips med heptan. Dermed sparte jeg 1000 kr i forhold til både sensor swab og service. Når jeg strøk så jeg hvordan heptanen fjernet fettet/babyoljen.

Etterpå ble ccd brikken veldig bra i forhold til situasjonen.

 

Skal legge til før og etter bilder. Se bort i fra rosa med støv i høyre hjørne på etter bildet, den forsvinner neste gang jeg renser. Bildene er i f22 for å provosere frem mest mulig støv.

post-208-1123088807_thumb.jpg

Endret av Killi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...