jonfilm Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Har noen pcer i hjemmenettverk. På den som er koblet til trådløst detter jeg ut hele tiden!! Det kommer opp en del forskjellige feilmeldinger som: Denne forbindelsen har begrenset eller ingen tilgang osv... So må jeg gå inn og trykke på reparer, da fornyer den ip-adressen o.l., så funker det en liten stund før noe lignende skjer igjen. når jeg kopierer filer fra en annen maskin,stopper det plutselig og jeg får beskjed om at jeg ikke her tilgang til mappen... Det er kort sagt fryktelig ustabilt!!!!! Kan noen kommemed noen gode råd???
Millmax Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Slå av Zero Configuration Servicen. Benytt SW som kom med WLAN kortet istedet.
jonfilm Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 eeeehh... takk for tipset, men hvordan i huleste gjør jeg det?? For av og til opp en melding om at det finnes en ip-adresse konflikt med ett annet system på nettverket også...
runel Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 For å slå av: Start - kontrollpanel - administrative verktøy - tjenester - Windows Zero Configuration - Høgreklikk på den, velg egenskaper... På feltet oppstarttype velger du deaktivert Dette med IP-adressekonflikt skyldes at en annen enhet i nettverket ditt (PC, printer o.l) har lik IP-adresse som din maskin. Bruker du statisk IP-adresse?
jonfilm Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 for å være ærlig har jeg ikke peiling på hva jeg bruker...
runel Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 for å være ærlig har jeg ikke peiling på hva jeg bruker... Du bør iallefall bruke DHCP for IP-adresser på hele nettverket, om du har mulighet til det. Var det noe hjelp i å avslutte Windows Zero Configuration, og benytte medfølgende software for kortet?
jonfilm Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 tror det hjalp ja.. hvordan velger jeg sånndhc... ip-adresse da?
runel Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 tror det hjalp ja.. hvordan velger jeg sånndhc... ip-adresse da? Regner med at routeren din allerede kjører en DHCP-server (Som deler ut IP-adresser til maskinene). På din PC: Start - kontrollpanel - dobbeltklikk på "trådløs nettverkstilkobling" - velg "egenskaper" - dobbeltklikk på "internettprotokoll (TCP/IP)" - velg "motta IP-adresse automatisk"
jonfilm Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 Ser ut til at alt funker bedre nå!! hvordan finner jeg IP-adressene til de forskjellige maskinene, jeg prøver å sette opp så jeg kan jobbe med eksternt skrivebord om du skjønner hva jeg mener...
runel Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Det enkleste er å logge inn på routeren din, litt avhengig av hvilken type du har, å finne DHCP-tabellen der. Ellers må du gå fra PC til PC og sjekke manuelt
jonfilm Skrevet 1. august 2005 Forfatter Skrevet 1. august 2005 Lurer egentlig bare på adressen til den ene, hvordan sjekker jeg manuelt da? Nå ble jeg litt masete føler jeg...
runel Skrevet 1. august 2005 Skrevet 1. august 2005 Litt avhengig av operativsystem, men for Windows XP: Start - kontrollpanel - nettverkstilkoblinger - dobbelklikk på lokal tilkobling - velg støtte, og du får opp maskinens IP-adresse
233995 Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Lurer egentlig bare på adressen til den ene, hvordan sjekker jeg manuelt da? Nå ble jeg litt masete føler jeg... Eller enda enklere: trykk Start -> Kjør -> Skriv CMD -> skriv ipconfig da finner du ip`en til den pc`en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå