Gå til innhold

Hvilken av disse to


pian

Anbefalte innlegg

Hvilke av disse to konfigurasjonene gir mest ytelse for pengene, når prisen er omtrent lik?

 

alternativ a

P4M 1.7/14"/256/20/DVD,CD-RW/LAN/XPH + Fast InfraRed

3.8kg :sad:

ATI Mobility 16MB DDR 64 bit

 

 

alternativ b

PIII 1066/15"/256/20/DVD, CD-RW/WiFi/LAN/XP+W2K - 2.7 kg :smile:

Trident Cyber ALADDIN-T 16MB 128 bit (?)

BlueTooth

 

Er 15" verdt den lavere prossessorytelsen? Vil batteriet vare kortere på P4'en? Hva med de to grafikkortene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kvalen:

de er samme merke begge to, toshiba. har hørt gode ting om dem. pluss at de har en bra pris.

 

xoop:

takk for innspill! jeg lurte litt på akkurat det, klarer ikke finne noen god test på kortet... har du noen pekepinn på hva som suger akkurat? har egentlig mest lyst på den piii'en, skjønner du. den er lettere, har lengre batteritid og større skjerm men samtidig vet jeg ikke helt - grafikken og prossessoren på den andre gjør jo at den kan brukes til litt mer grafiske saker og ting.

 

det er vel ikke noe prob å spille av dvd med ok kvalitet på trident'en? hva med tv-ut, funker det bra? eller "vanlig" applikasjoner

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme dillemaet, men bestilte til slutt en liknende P3 :smile:

P3 1,2 GHz

256 MB RAM

40GB Harddisk

DVD, CD-RW

Trådløst nettverkskort

Bluetooth...

 

Tror det blir bra! Selv om P4 er en nyere modell, veiet bl.a. den store harddisken tungt, i tillegg til mulighetene for trådløs kommunikasjon, samt at en P3 med dårligere skjermkort sannsynligvis krever mindre kjøling enn en P4 med et bra skjermkort :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke.. Eneste jeg vet er at skjermen deres har en synsvinkel på 70 grader (vanlig er 40 grader) og f.eks det svarte blir SVART og ikke "svart"... Klare fine kontraster og fint bilde! :grin: Derfor har Dell masse pluss i boka mi! :grin: Dessuten har den et veldig godt tastatur, noe som må sees på som meget positivt! Selv skal jeg ha meg en Dell Inspiron 8200 om ett par mnd, og jeg gleder meg skikkelig, selv om det går noe hardt utover lommeboka da... :sad:

Lenke til kommentar

Dette er en PC med desktop prosessor. Det skal likevel ikke være sjenerende støy på den (har jeg blitt fortalt). Dessuten er Satellite maskinene der ytelse kommer i forsetet, mens annet kanskje må ofres (som f.eks. støynivå). Maskinene er vel beregnet på en del spilling og sånt.

 

Jeg har bestilt en Satellite Pro, som er "profesjonelle" maskiner :smile: Disse leveres bl.a. med både XP Pro og Win 2k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...