Dan Hansen Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Har en "rullegardinliste" med følgende kode; <form method="POST"> <p><font face="Arial"><select name="D1" size="1" onchange="skift(this.form);"> <option selected>:: Velg link her ::</option> <option value="link1.htm">:: link1</option> <option value="link2.htm">:: link2</option> <option value="link3.htm">:: link3</option> </select></font><font face="Arial" size="2"></font></font></p> </form> Slik den er nå, åpner den linkene i samme vindu. Jeg ønsker den skal åpne i et nytt vindu. Noe ala; <a target="_blank" href="link1.htm">link1</a> Hvordan kombinerer man disse? ::Dan
Dan Hansen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Skrevet 30. juli 2005 Virkelig ingen som vet dette? Eller forstår dere ikke spørsmålet? (Kan hende jeg uttrykker feil) :Dan
Domodyret Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 Eneste jeg vet er at target="_blank" ikke brukes mer. ::: Domodyret ::: 30 Juli 2005:: 12:05
Jakob K Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 (endret) <form method="POST"> <select name="D1" onchange="skift(this.form);"> <option selected>:: Velg link her ::</option> <option value="link1.htm">:: link1</option> <option value="link2.htm">:: link2</option> <option value="link3.htm">:: link3</option> </select> </form> <script> function skift (url) window.open(url,'Vindusnavn); </script> Eller noe á la det, du må ihvertfall bruke JavaScript. Prøv deg i JavaScript-forumet om det ikke fungerer. Edit: Dette var bare som svar på spørsmålet ditt, uten at det er riktig å gjøre det sånn. Lær deg heller HTML/CSS ordentlig på f.eks HTMLDog og bruk vanlige linker, uten at de åpnes i et nytt vindu.. Endret 30. juli 2005 av AfroDude
aemil Skrevet 30. juli 2005 Skrevet 30. juli 2005 (endret) EDIT: Slettet grunnet bedre svar fra AfroDude Endret 30. juli 2005 av andy15
Dan Hansen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Skrevet 30. juli 2005 <form method="POST"> <select name="D1" onchange="skift(this.form);"> <option selected>:: Velg link her ::</option> <option value="link1.htm">:: link1</option> <option value="link2.htm">:: link2</option> <option value="link3.htm">:: link3</option> </select> </form> <script> function skift (url) window.open(url,'Vindusnavn); </script> Eller noe á la det, du må ihvertfall bruke JavaScript. Prøv deg i JavaScript-forumet om det ikke fungerer. Edit: Dette var bare som svar på spørsmålet ditt, uten at det er riktig å gjøre det sånn. Lær deg heller HTML/CSS ordentlig på f.eks HTMLDog og bruk vanlige linker, uten at de åpnes i et nytt vindu.. Alle tiders. Jeg prøver dette først. Føler ikke for å legge for mye energi i å lære css for å løse dette lille problemet. Linkene må åpnes i nye vinduer ettersom det er store billedfiler det ikke vil være plass til på en vanlig side. Blir sabla mye scrolling ellers. :Dan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå