Broseen Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Jeg har lastet ned Knoppix og lurer på hvilke filer jeg skal brenne for å kunne boote. Fikk så mange. Skal redde en harddisk med bad sectors. Jeg er ikke spes datakyndig, I know.
LessThanJake Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 (endret) Du skal kun laste ned en fil og det er en .iso fil f.eks: KNOPPIX_V3.9-2005-05-27-EN.iso. Denne kan du brenne, f.eks med nero, k3b, cdrecord, alt etter som hva du har instalert. PS må brennes på rett måte! Endret 23. juli 2005 av LessThanJake
LessThanJake Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Kommer ann på hvilket program du bruker! Søk på google, alle skikkelige brenneprogram kan det i alle fall!
Broseen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 Bruker Nero. Får prøve å finne det da, er vel burn image..
LessThanJake Skrevet 23. juli 2005 Skrevet 23. juli 2005 Bruker Nero. Får prøve å finne det da, er vel burn image..
Broseen Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Skrevet 23. juli 2005 (endret) Funker ikke Får bare opp "no bootalble cd in cd-rom" Velger burn image i Nero, men får opp at "block size" er feil. Vet ikke hva dette betyr? Ignorerte på den jeg brant, men burde vel korrigert det. Noen som vet? Problemet er at Nero ikke finner iso filen tror jeg, selv om den står på iso i Nero. Edit: Dvs at når jeg har brent den, så har jeg satt Nero til å finne alle filer (ikke bare iso) og brent Knoppix filen på ca 700mb. Endret 23. juli 2005 av Broseen
objorkum Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Anar ikkje heilt kva problemet ditt kan vere. Altså du opnar Nero, vel Burn Image, og så vel du at den skal leite etter alle filer, finn ISO-fila og så skjer kva?
Jorek Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 (endret) Ok, det kan være litt vanskelig å skjønne de andre postene dine, så nå bare prøver jeg å hjelpe deg så god jeg kan: Sikker på at MD5 summen på ISO fila stemmer? Last ned et program som kan sjekke MD5 summen på ISO filer og sammenlikn med MD5 summen som er oppgitt på knoppix sidene. Hvis MD5 summen er feil, så er ISO fila korrupt. Hvis du bruker windows, er dette et genialt program for å sjekke MD5 verdier. http://www.download.com/MD5-Checker/3000-2...tml?tag=lst-0-2 Er du sikker på at du brant riktig? De første gangene jeg prøvde å brenne ut knoppix, fikk jeg det ikke til, selv om jrg hadde valgt bootable CD i Nero. Dette var det jeg gjorde får å fikse det: Start Nero SmartStart. Velg CD. Velg Kopi/Backup. Så velg Brenn image på plate. Så velger du fila. Så brenner du Dette er kanskje det du har gjort allerede, ikke veit jeg... Men et forsøk på hjel0p i hvertfall. Edit: Glømte noe Endret 24. juli 2005 av Jorek
thobaa Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 høyreklikk ISOfilen --> Open With ---> velg Nero og nero vil brenne ut i riktig format. (virka hvertfall når jeg brukte nero+windows sist gang)
Broseen Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Skrevet 24. juli 2005 Jorek, jeg får opp unexpected file format når jeg prøver å brenne filen som du sier. Dessuten må jeg sette nero til å finne alle filer for å "finne" filen. Dersom Nero står på iso forsvinner Knoppix filen fra browse (finne fil) vinduet.
Broseen Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Skrevet 24. juli 2005 Fant dette: http://oralux.org/faq.php#check Kanskje jeg bør laste ned med en annen nettleser enn Firefox?
Broseen Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Skrevet 24. juli 2005 Får det ikke til med det programmet du anbefalte. Men skal prøve å laste den ned med en annen nettleser.
Jorek Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Ok. Men jeg lasta ned Knoppix i firefox og det funka. Kanskje det hadde gått å brent fila med et annet brenneprogram enn Nero. Prøv med dette: http://www.download.com/DeepBurner/3000-26...tml?tag=lst-0-4
BorN Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 (endret) Har akkurat lastet ned og brent KNOPPIX på CD jeg også. Jeg prøvde meg fram, og med den tredje CD-en jeg brente, fikk jeg det til. Dette er hva jeg gjorde: 1. Start Nero StartSmart. 2. I vinduet som kommer opp der det står "velkommen til Nero!" og så videre, velg "kopi og backup". 3. I denne kategorien velger du "brenn image på plate". 4. Et vindu der du skal bla deg til filen, kommer opp. Finn mappen der du har ISO-filen. 5. Nederst til venstre i vinduet står det "filtype". I rullgardinmenyen attmed dette, velger du "Image-filer" (nest nederst). Nå skal ISO-filen dukke opp, hvis du har funnet mappen den er i. 6. Velg filen og trykk Åpne. 7. Trykk Neste i Nero Express og filen blir brent! Åpner man en ISO-fil som er bare delvis nedlastet, kommer denne meldingen: "Beklager, denne filen er ikke en gyldig Nero-plate-imagefil!" Jeg lasta ned med KNOPPIX fra denne siden. Der trykte jeg på Download. Øverst på siden som da kommer fram, trykte jeg "Download via BitTorrent: http://torrent.unix-ag.uni-kl.de/ " PS: Dette er kun for nedlasting med BitTorrent Link til BitTorrent: her EDIT: et par endringer... Endret 24. juli 2005 av BorN
Jorek Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 (endret) Nesten akuratt det jeg skrev på en post litt lenger opp :!: Edit: Jeg lasta ned med BitTorrent fra denne siden. Der trykte jeg på Download. Øverst på siden som da kommer fram, trykte jeg "Download via BitTorrent: http://torrent.unix-ag.uni-kl.de/ " PS: Dette er kun for nedlasting med BitTorrent Hvorfor i all verden bruke Bittorrent til å lsate ned Knoppix med? FTP eller HTTP går vel mye raskere? Endret 24. juli 2005 av Jorek
BorN Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Nesten akuratt det jeg skrev på en post litt lenger opp :!: hehe! ser det! sorry repeteringa. er litt trøtt...
Jorek Skrevet 24. juli 2005 Skrevet 24. juli 2005 Nesten akuratt det jeg skrev på en post litt lenger opp :!: hehe! ser det! sorry repeteringa. er litt trøtt... Hehe, det går greit Hovedsaken er at det er så mange her som er villige til å prøve og hjelpe denna karen, noe som er innmari bra Kan trådstartern komme med status i prosjektet eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå