Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Disconnect problemer wlan


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg flyttet for en liten stund siden, her jeg flyttet har de et trådløst oppsett.

 

Oppsettet er slik at jeg (i hybelen ) får tilgang til internett via trådløst nettverk.

 

Så jeg tenkte "ok" jeg bare kjøper et trådløst nettverks kort så burde det funke. Det funker men. Det er VELDIG ustabilt.

Eks : når jeg spiller WOW så blir jeg disconnected from server veldig ofte. og jeg har testet å laste ned større filer. Da så jeg på speeden at den " tar pauser" Eks. Full speed ( 2 mb ) > no speed > full speed igjen..

 

Det som er så rart er at jeg fikk en kamerat på besøk med trådløst på bærbaren. Pg hos han funka det uten disonnects i det heletatt.

 

Så jeg lurte på om det var noe jeg kunne gjøre med mitt nettverks kort for at jeg skal slippe de irriterende disconnectene hele tiden. ?

 

Det er et :

D-Link AirPlus DWL -520+ Wireless PCI Adapter

Driver versjon : 4.15.5.1

 

 

( Jeg er Uber nabb på trådløst, så forklar på NORSK plz :D )

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Kan være et kompabilitets problem( din dlink snakker ikke gått nok med router/ap). Vet du hvilken router/ap som blir brukt(Hviken enhet kobler du deg opp mot).

 

Ellers så kan det være lurt å oppdatere driverene dine..

Vet du hvilket kort kompisen din hadde(Integrert/Pcmcia,Intel/Atheros and so on)?

 

 

/tgeir

Lenke til kommentar

Det er er D-link 11mb router som jeg kobler opp mot.

 

Det er det integrert nettverks kort han har på bærbaren.

 

Jeg oppdaterte nettopp driverne. men det var ikke så mye som blr forandra. :/

 

Men han nevnte at han hadde problemer på med trådløsen på den stasjonære før. og da skrev han in noe i cmd som fixa d.

jeg fant posten, jeg skrev det inn. men jeg er ikke helt sikker på om det funka.. jeg skal teste det nå i noen timer for å se om det ble noe forbedring.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=290264&hl=

 

merka nå at det ikke hjalp. det er forsatt "lag spikes" sitter her med newsbin for å teste linja. den går stabilt i noen minutter så er 0 speed , så full igjen

Endret av Anubizzzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...