Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 el Zepto Znote 6515wd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dell Inspiron 9300 el Zepto Znote 6515wd???

 

Vil gjerne høre argumenter for- og imot!

Hva ville DU valgt??

Og hvilke specs bør man ha???

 

Skal brukes til litt spilling, videoredigering, skolearbeid, surfing...

Det meste egentlig ;)

 

 

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

 

http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Note...tDgryMWmCkLyJVM

Jeg hadde gått for Zepto utgaven eller i stedet Netshop sin utgave av den samme maskinen for da får du med 60 Gigabyte HDD, og Dvd brenneren gratis :D

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7142

Jeg syntes man får veldig mye pc for pengene her, med webkamera og tv kort, og den har jo også samme spesefikk som Dell maskinen samt den blir en del rimligere...

 

NB- Dell har 17 Skjerm kontra 15.4 da men jeg syntes 17 blir for stort på en bærbar.. (er ikke bærbar lenger) slepbar vil jeg si :whistle:

Endret av ken36
Lenke til kommentar

ettersom spilling og videoredigering er viktig for deg, vil jeg anbefale og kjøpe en i9300, kjøp kanskje med minnst mulig ram o kjøp 2x1024 minne på f.eks komplett/netshop...

 

i9300 kan også fåes med go 6800 som er det beste kortet til bærbar for tiden om du spør meg...

 

videoredigering og 17" widescreen går godt sammen... faktisk er videoredigerin en av de få gangene man trenger widescreen...

 

prisklasse tenker du på?

Lenke til kommentar
ettersom spilling og videoredigering er viktig for deg, vil jeg anbefale og kjøpe en i9300,

Og den andre maskinen skulle liksom ikke klare videoredigering og spill??(håpløst argument) Jeg redigerer video og spiller ALLE spill på min besjedne 1557GLS med 9700 kort og 1024 mb ram :p

15,4 er bredskjerm det også bare så det er sagt...

 

NB- Det er mange Dell fan her så det er nok mange som vil anbefale det dem har kjøpt selv.. Vil man ha et bælverk av en maskin som er dyr så velger du den..

Lenke til kommentar

Jeg ville klart gått for i 9300, med denne spes:

1,86 GHz

17 wuxga (1920x1200) m/truelife

1024 mb 533 MHz ram

256 mb 6800 go

80 gb 5400 harddisk

8xDVD +/- RW brenner

9-cellers 80 WHr batteri

Pris: 15200 med frakt og gratis printer og 512 mb usb memory key

Eneste som taler i mot denne er vekten ca. 3,7 kg

Lenke til kommentar
NB- Det er mange Dell fan her så det er nok mange som vil anbefale det dem har kjøpt selv.. Vil man ha et bælverk av en maskin som er dyr så velger du den..

Veldigt bra skrevet ken36 og her er en som er helt enig :D Kjøp Dell sin hvis du vil ha et monster på 4 kilo :cry:

Syntes Zepto/Netshop er en veldig fin maskin, som er spekket med utstyr og der får man MYE sier jeg bare.

 

Du har vel lest testen?? http://www.hardware.no/artikkel/16993

Lenke til kommentar

Her var det mye bra ja!!

Men jeg heller nok mot dell selv om den er tyngre. har ikke tenkt å dra så langt med den, er hovedsaklig til hjemmebruk..

17 skjerm frister veldig, samt skjermkortet...

 

men et spm til:

 

60 gb 7200rpm eller 80 gb 5400rpm???

for å være helt ærlig trenger jeg nok ikke 80 gb for vi har en stasjonær pc hjemme oxo.. som mannen i huset bruker stort sett hele tiden :)

 

har veldig lyst på 7200rpm.. det er jo det nye som kommer... :)

Lenke til kommentar
ettersom spilling og videoredigering er viktig for deg, vil jeg anbefale og kjøpe en i9300,

Og den andre maskinen skulle liksom ikke klare videoredigering og spill??(håpløst argument) Jeg redigerer video og spiller ALLE spill på min besjedne 1557GLS med 9700 kort og 1024 mb ram :p

15,4 er bredskjerm det også bare så det er sagt...

 

NB- Det er mange Dell fan her så det er nok mange som vil anbefale det dem har kjøpt selv.. Vil man ha et bælverk av en maskin som er dyr så velger du den..

poenget er vel at i9300 åpenbart vil klare disse oppgavene bedre en de maskinene som sammenlignes

Lenke til kommentar

Syns alle maser om at dell i9300 er så dyr jeg.. syns faktisk ikke den er så dyr i forhold til mange andre bærbare med ca samme specs...

Man får tross alt rå skjerm og rått skjermkort... og selvfølhelig en kilo ekstra kanskje i forhold til de andre.. men i bunn og grunn er det ikke noe dårlig kjøp :)

Lenke til kommentar
Jeg ville klart gått for i 9300, med denne spes:

1,86 GHz

17 wuxga (1920x1200) m/truelife

1024 mb 533 MHz ram

256 mb 6800 go

80 gb 5400 harddisk

8xDVD +/- RW brenner

9-cellers 80 WHr batteri

Pris: 15200 med frakt og gratis printer og 512 mb usb memory key

Eneste som taler i mot denne er vekten ca. 3,7 kg

hvordan klarte du å få den ca3000kr billigere enn meg med samme spesifikasjonene?...

 

totalprisen skal nemlig bli 18 022kr

Endret av Syfer
Lenke til kommentar

Jeg får ca. samme pris som Thorjak. Kommer vel an på om man merker av for office og garantiordning eller ikke.

Correct me if Im wrong: Garantiordning på 3 år (på produksjons- og normalbruk-slitasjefeil) har man vel uansett, det man tjener på å ha en dyrere ordning er gratis frakt fra og til verksted + garantert lovnad om teknisk support? (Ting man i prinsippet kan lure seg unna og således kan spare 2k på?)

Lenke til kommentar

Nå er det mange argumenter her.

"ikke kjøp dell fordi det er mange dell fans som ambefaller"

"ikke kjøp dell fordi den er veier mye og har 17" skjerm"

 

Først og frems se på par ting.

 

A. Batteri levetiden. Zepto suger jo på det! Under 3 timer (les tester) er ikke akseptabel.

B. 17" WUXGA -> 17" Widescreen er bare nydelig å jobbe på. 15,4" holder fint. Ikke noe problem, men den dagen man har prøvt en 17" Widescreen angrer man at man ikke kjøpte den. Desutten den wuxga skjermen til dell er nydelig å se på.

(nei jeg er ikek dell fan, har ikke laptop en gang, driver bare å ser meg etter en om ikke så alt for lenge)

C. Vekt. Ja dell sin veier mer, men største grunnen er batteri og skjerm. Skal man ha 17" wuxga og batteri som holder mer en 3 timer så må man regne med større vekt.

D. Go 6800 gir dell en + reting til å velge den. 9700 er ikke godt nok om man vil utnytte Systemmets muligheter.

 

Jeg synes zepto sine maskiner ser veldig gode ut ut i fra specks og tester, men om jeg kan gi 1 elelr 2 tusen ekstra å på med 17" wuxga og 1,5 time ekstra leve tid så er det jaggu værtd det...

 

Selv så kikker jeg i 2 mnd nå etter laptop. Først ville jeg ha Acer sin til 16k den har ALT, men så så jeg zepto og netshop, men når man ser på så lander man til slutt på Dell sin 9300.

 

Selv om ejg er ikke Dell fan så velger jeg å kjøpe I9300. Og den dagen dere som velger noe annet setter seg ved siden av en som har en I9300 kommer dere til å angre. Tro meg eller ikke, men det skjer :yes:

 

Edit:

Alltid mulig at jeg tar feil. Så bare å rette meg.Har ikke kjøpt I900 ennå så er åpen for "forslag" :hmm:

Endret av goose
Lenke til kommentar

Så sprøtt...

Check this out:

 

Alternativ 1:

Pentium M 750 (1,86GHz)

WUXGA skjerm

1 års henteservice

256 MB ram

256 MB Nvidia

80 gb (5400)

9-celle batteri

----------------

15461,-

 

Alternativ 2:

Pentium M 750 (1,86GHz)

WUXGA skjerm

1 års henteservice

1024 MB ram

256 MB Nvidia

80 gb (5400)

9-celle batteri

----------------

15288,-

Lenke til kommentar

som sagt, det er forferdelig mye styr med sidene til dell.

føles som om man kan gå på en gigantisk smell hvis man ikke vet nøyaktig hvor man skal trykke.

 

prøv dette.

klikk deg frem til dell inspiron 9300 og klikk konfigurer og kjøp.

1,8ghz,dyreste skjermløsningen, 1gb ram, 6800kortet og 1 års henteservice = totalpris 18 022kr

 

rimelig dyrt ja.

så prøver du dette:

klikk deg frem til dell inspiron 9300, velg dell anbefaler og ta den dyreste løsningen, så konfigurerer du samme løsning som ovenfor,totalpris 15233kr.

 

latterlig

Lenke til kommentar

Det er jo helt sprøtt!! Makan til greier! Tenkte jeg skulle ringe inn å høre hva slags pris jeg får da.. For jeg vil ha 60 gb 7200 og det kan man ikke velge, men man kan få hvis man ringer :) men hvis det er dyrere over tlf så bestiller jeg med 80 gb 5400 over nett og ringer inn etterpå og forandrer til 60 gb 7200... Det burde vel funke det :)

Lenke til kommentar
Det er jo helt sprøtt!! Makan til greier! Tenkte jeg skulle ringe inn å høre hva slags pris jeg får da.. For jeg vil ha 60 gb 7200 og det kan man ikke velge, men man kan få hvis man ringer :) men hvis det er dyrere over tlf så bestiller jeg med 80 gb 5400 over nett og ringer inn etterpå og forandrer til 60 gb 7200... Det burde vel funke det :)

60GB 7200RPM er 100kr billigere enn 80GB 5400RPM. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...