Gå til innhold

BI sitt student-tilbud


Q e C

Anbefalte innlegg

Hadde vært supert å høre litt mer om hva du synes om FSC S7020.

Trenger litt info :)

 

Er tastaturet bra, fornøyd med vekt/strl, skjerm?

 

Nå som du har dataen, skulle du heller hatt en mindre eller større pc?

Nå har jeg bare hatt PCen i et par dager, så jeg har ikke rukket å skrive så veldig mye på den. På grunn av fargen på tastaturet (hvitt) er det relativt lett å se tastene i dårlig lys. Tastaturet gir etter ca. en millimeter på midten når jeg trykker veldig hardt, men det er ikke noe jeg merker til vanlig. Styrepinnen er sannsynligvis ikke så veldig ergonomisk siden den ikke har egne taster, og tastene til pekeplaten blir litt for langt unna. Jeg foretrekker uansett å bruke pekeplaten.

 

Før jeg fikk PCen var jeg litt redd for at SXGA+ på en 14” skjem ville bli for smått, og at overgangen fra en 19” SXGA ville blir for stor, men i dag er glad for at jeg ikke valgte XGA. Jeg tror det ville ha blitt litt for stort for meg. Ellers er jeg fornøyd med skjermen, selv om jeg kanskje kunne tenkt meg litt mer skarphet og lnoe ivligere farger.

 

Vekten og størrelsen er jeg meget fornøyd med. PCen er bare litt større enn et A4-ark, ca. 3cm den ene veien og 1cm den andre veien. Jeg tror ikke at jeg ville hatt en større eller mindre PC nå som jeg har PCen. Nå har jeg heller ikke planer om å bruke den så mye i studiesammenheng (forelsesninger…), men jeg hadde likevel lyst på en relativt liten PC når jeg først skulle få meg bærbar. Jeg har ikke lyst til å slepe rundt på 3+kg med en 15+” bredformatskjerm.

 

Av tilbehør har jeg foreløpig skaffet meg en bærevæske, ekstra batteri samt en CF-kortleser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut :)

Tror jeg lar være å avbestille pc'en (får den ca: 1.08.2005), så kan jeg heller bruke angre-rett hvis jeg heller vil ha IBM.

 

 

Hvilken bæreveske har du du skaffet deg?

 

 

 

EDIT: Glemte å spørre om støy. Skal bruke den til studie, så er viktig at den ikke har noe særlig støy ved lett bruk som word, excel, surfing osv.

Hva synes du om støy så langt?

 

Hvis du har MSN så kunne jeg gjerne snakket litt med deg hvis du gidder:

MSN min er Jgisle @ hotmail.com

Endret av BrainMan
Lenke til kommentar

BrainMan: Jeg kjøpte denne bærevesken. FSC har også en slags dokumentmappe til å ha PCen i som jeg finner ganske stilig. Se under tilbehør til Lifebook S7020/S7019 på FSCs side. Da blir det imidlertid ikke plass til annet tilbehør, men det kal likevel være greit om man har en litt større veske fra frør av.

 

Når det gjelder støy er er det en meget svak, men konstant suselyd fra harddisken. PCen er ellers meget stillegående i batterimodus (0,8GHz). Under stor belastning skrur viften seg på innemellom, men går svært skjeldent konstant med full fart. Ved oppstart kjører viften på full fart i 1-2 sekunder.

 

Ellers er støy ganske subjektivt. Jeg personlig hadde f.eks. mislikt om noen hadde brukt en bærbar PC ved siden av meg hele tiden, både fordi jeg hadde funnet det distraherene, og fordi man hører når vedkommende skriver. Alt i alt vil jeg likevel si at PCen er ganske stillegående selv om jeg ikke har så mye å sammenlikne med. Museknappene lager imidlertid litt mer lyd enn jeg skulle ønske i tillegg til at de er litt harde.

 

:)

Lenke til kommentar

Fikk min FSC S7020 i går ettermiddag.

 

Kjapt førsteinntrykk:

Likte veldig godt utseende, størrelse, vekt, skjermoppløsning og hastigheten ved oppstart. Bruker rundt 25 sec på oppstart.

 

Det er vel også egentlig alt jeg har foreløpig fått sett på. Problemet var at skjermen min hadde en tydelig hvit død piksel på skjermen, som var plassert slik at det var til irritasjon.

 

Min første opplevelse med FSC var meget god.

Veldig hyggelig kvinne i telefonen som var svært behjelpelig og rask til å ordne opp. Stort pluss for FSC :)

 

Ringte inn til FSC brukerstøtte og forklarte problemet. Kjapt fikk jeg vite at dette normalt ikke var noe som gikk under noe garanti eller lignende, men at kundene ble fornøyd selvfølgelig var det viktigste. Derfor gikk dette under en slags "god vilje" fra FSC, siden jeg nettopp hadde fått pc-en. Jeg fikk et referansenummer og kunne velge mellom å sende inn eller levere pc-en selv. Valgte å levere selv, så jeg kjørte inn til Oslo og avleverte pc-en. Fikk beskjed om at et skifte av skjerm ville gå i løpet av noen dager :)

Endret av BrainMan
Lenke til kommentar

Har fått bekreftet at studenter fra Handelshøyskolen BI Nydalen (regner med at BI studenter rundt om i landet vil få samme tilbud) vil få mulighet til å kjøpe følgende:

 

X41: 12 830,-

R52: 12 845,-

 

Prisene er inkludert frakt og mva.

 

De vil bli vist på stand på BI, og litt avhengig av når standen blir satt opp vil første levering finne sted i medio september.

Endret av BrainMan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Har fått bekreftet at studenter fra Handelshøyskolen BI Nydalen (regner med at BI studenter rundt om i landet vil få samme tilbud) vil få mulighet til å kjøpe følgende:

 

X41: 12 830,-

R52: 12 845,-

 

Prisene er inkludert frakt og mva.

 

De vil bli vist på stand på BI, og litt avhengig av når standen blir satt opp vil første levering finne sted i medio september.

Vet du når dette tilbudet blir gjort offisielt?

Lenke til kommentar
Eh. Det der er sånn PC jeg kjøpte for over et år siden! Riktignok kjøpte jeg i USA, men jeg betalte bare 9000 kroner i USA for ett år siden for en PC med samme spec som det der.

 

Husk forøvrig at "er det kollektivt, så er det dårlig".

Og relevansen til dette tilbudet er?

 

Forøvrig er dette et meget godt "kollektiv" tilbud, selv om du kanskje har lært "over there" at alt som er felles og kollektivt er ondt.

Lenke til kommentar
Eh. Det der er sånn PC jeg kjøpte for over et år siden! Riktignok kjøpte jeg i USA, men jeg betalte bare 9000 kroner i USA for ett år siden for en PC med samme spec som det der.

 

Husk forøvrig at "er det kollektivt, så er det dårlig".

Unnskyld meg, men dette er tull og tøys. Den prisen der er under det en normal forhandler som er IBM Business Partner kan regne med å måtte betale fra distributør!

 

-KJ

Lenke til kommentar

Kan noen av dere som har fått tilbud fra BI fortelle meg hvilken person som har gitt dere denne informasjonen? "En eller annen på it-service eller noe sånt" holder da ikke i denne sammenhengen. Iogmed at jeg jobber på IT avdelingen og ikke har hørt noe om dette. Jeg vet Netshop har tilbudt noe tidligere, men ikke noe spesiellt for studiestart nå, da det finnes et vel av gode tilbud.

 

Kan sikkert få en avklaring i forhold til studenttilbud på bærbar om ønskelig.

Lenke til kommentar
Kan noen av dere som har fått tilbud fra BI fortelle meg hvilken person som har gitt dere denne informasjonen? "En eller annen på it-service eller noe sånt" holder da ikke i denne sammenhengen. Iogmed at jeg jobber på IT avdelingen og ikke har hørt noe om dette. Jeg vet Netshop har tilbudt noe tidligere, men ikke noe spesiellt for studiestart nå, da det finnes et vel av gode tilbud.

 

Kan sikkert få en avklaring i forhold til studenttilbud på bærbar om ønskelig.

Det er vel strengt tatt fordi IT-avdelingen ved BI ikke har noe med det tilbudet å gjøre...

 

"Ryktene" omkring dette tilbudet står vel ganske godt forklart hvis du leser fra innlegg 1, men for å oppsumere hadde ATEA et tilbud til studenter ved BI Sandvika i fjor. Hvis man logger seg inn på dette tilbudet i år, på ateas hjemmeside, er tilbudet oppdatert med en ibm x41 mot en x40, og prisen er lavere.

 

Off topic, er du scooterulf?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...