Gå til innhold

Nytt kamera til ca 2500


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt og kjøpe enda et nytt kamera, og har sett meg ut 2 stk som ser intressante ut ifølge mange her og anbefalinger.

 

Det ene er Ricoh Caplio R2 og det andre er nikon coolpix 5900 - ser at jeg kan få begge disse kamerane til ca 2500 i danmark, ditt skal jeg flytte om en måned så da bør jeg vel kjøpe de der. Ricoh kameraet kan jeg få for 2300 med tysk bruksanvisning, men denne kan jeg kanskje laste ned som pdf hvis jeg trenger det?

 

Men hvilket av disse anbefaler dere. Og hva menes med at Ricoh Caplio kameraet har dårlig skjerm? Det står det her: http://www.akam.no/artikkel/14981/2

 

Evt. finnes det noen andre kamera som er like bra? Gjerne i 3000,- kr klassen i Norge.

Endret av DiaVoLo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To meget kapable kamera du har valgt deg der, DiaVoLo.

 

For hurtigst respons, beste og mest fleksible batteriløsning, oppstartstid, mest fokus og mest vidvinkel: Velg Ricoh Caplio R2.

 

For best bildekvalitet, best skjerm, optisk søker og best grep: Velg Nikon Coolpix 5900.

 

Skulle jeg valgt kamera nå, hadde jeg hatt problemer med å velge mellom disse to. Skjermen på Ricoh R2 er riktignok ikke spesielt bra, men man ser da det man skal ta bilde av. Bare ikke forvent å kunne se om bildet er sylskarpt når du ser på det etterpå. En formening om bildet ble bra eller ikke, får du allikevel. Den er ikke så ille som mange tester skal ha det til (tester leter alltid etter dårlige egenskaper og blåser de opp).

 

Ellers vil du nok etterhvert få tips om å se på multizoomkamera. Du får noen av disse til rundt 3000 kroner og under nå også. Olympus sin C-serie får du sikkert anbefalt om rett person leser denne tråden, og om du ikke har noe i mot at kameraet er litt større, så er mye zoom morsomt å leke. Men om du derimot vil ha et mindre kamera, så er de to du allerede har nevnt, de beste valgene i mine øyne. Det finnes mange andre kamera i samme prisklasse, men personlig synes jeg ingen kommer opp mot Coolpix 5900 i bildekvalitet, eller Ricoh R2 i fleksibilitet og respons (utløserhastighet).

Lenke til kommentar
:) .. Vil helst ha et med sd kort siden jeg har en bra sd brikke, og olympus bruker vel xd?

 

Får i hvertfall ikke noen treff i produktguiden om en søker etter Olympus med SD kort, men jeg synes ikke du skal utelukke et merke bare fordi det ikke har SD kort hvis kamera ellers passer best til dine behov.

 

Nikon Coolpix 5900 First Impression Review

 

Jeg synes ofte å lese bruker erfaringer er smart :

Coolpix 5900 - DCHQ User Reviews

Lenke til kommentar

Min erfaring som dansker er at kameraer (og meget andet eletronik) er billigere i DK end i Norge. Ikke meget, men dog nok til at jeg synes det gør en forskel. Priserne i Tyskland er endnu et hak lavere, og her er der som oftest ikke problemer med reklamation hos de seriøse butikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...