Gå til innhold

Trenger hjelp med 9800pro!


olaberg

Anbefalte innlegg

Etter jeg satte opp det nye vannkjølings systemet mitt og startet opp maskina ble 5 volt pinnen på skjermkortet mitt svidd.... Jeg merker stor forskjell på hl2. Nå lagger det som aldrig før mens før på den samme graffikken gikk det helt glatt...

Har pusset vekk det svidde på pinnen men det ble ikke som før. har en 400w NORTHQ psu, men har et par vifter + kald katoder.... Men tror ikke det blir for lite strøm.

 

 

Takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OI! jeg har akkurat samme feil. EN av di pinnene inn på skjermkortet er brun. altså 1 av di 4. samme hos deg ? merker oxo stor forskjell på hl2. i tillegg har jeg OFF på agp speed, og den nekter å settes til 8x. samme feil hos deg der oxo ? jeg får oxo kun 11500 i poeng på 3dmark 2001SE :\\ på XT kort

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har og 9800 pro der ene pinnen er svidd og nå kræsjer maskina mi etter litt spilling. Men etter en restart kan den funke i flere timer igjen med spilling, varme? for lite strøm ? noen av dere andre i denne tråden som har funnet løsning. Eller er det bare og bytte skjermkortet. :(

Endret av Daggis
Lenke til kommentar

Putt brente kontakter med fint sandpapir eller neglefil. Bruk en q-tips til å legge på litt CRC 5-56.

 

At en kontakt er brent skyldes varmeutvikling pga dårlig kontakt. Når den først er svidd, er legeringen eller herdingen i metallet ødelagt,og feilen er vanskelig å utbedre permanent.

 

PUSS - SMØR - SØRG FOR GOD KONTAKT

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...